Legging 3,5 mnd gammel gutt?

nb

Andre møte med forumet
Hei. Vi har en 3,5 mnd gammel gutt, som vi sliter med å få han til  å sovne inn selv om kvelden. Vår dag ser omtrent slik ut: Står opp mellom 7 og 8. Er oppe ca 1 time, så en kvil i 1-2 timer. Så oppe i 1-2 timer før en ny kvil i 1-2 timer, så oppe i 1-2 timer. Da er gjerne klokken blitt 16 eller rundt der. Det jeg da lurer på er om jeg bør legge han for en kjapp hvil før kvelden, eller om han skal være oppe i så mange timer(3-4 timer)? Jeg er nokså sikker på at han vil bli veldig overtrett viss vi skal holde han oppe så lenge, men..........? Han har itillegg kiss syndrom som er noe ustabilt, så vi sliter med å la han ligge å gråte for lenge alene, itilfelle han har det vondt. Det som ofte skjer er at jeg bysser han til han sovner, så legger jeg meg ved siden av og venter til han våkner etter ca 30 min, for da vil han ha mat igjen.... Etter dette pleier han å roe seg for natten, men da har vi gjerne brukt 1 time og klokken er blitt gjerne 9 halv 10, å da gidder jeg ikke å stå opp igjen, for det er såpass sent, at jeg får ikke med meg så mye, før jeg må legge meg uansett selv. Nokså kjedelig å legge meg kl 8 halv 9 hver dag.

Har dere prøvd at pappan legger seg ved siden av han..? Vår gutt sovnet fortere da, når han ikke kjente lukt av melk og mamma[:)]

Går dokker te behandling for KISS eiller? Sjer for mæ at det må fikses før hainn vil klar å sovne sjøl æ da... kainn jo vær vældi smertefullt det!

ORIGINAL: nb

Hei. Vi har en 3,5 mnd gammel gutt, som vi sliter med å få han til  å sovne inn selv om kvelden. Vår dag ser omtrent slik ut: Står opp mellom 7 og 8. Er oppe ca 1 time, så en kvil i 1-2 timer. Så oppe i 1-2 timer før en ny kvil i 1-2 timer, så oppe i 1-2 timer. Da er gjerne klokken blitt 16 eller rundt der. Det jeg da lurer på er om jeg bør legge han for en kjapp hvil før kvelden, eller om han skal være oppe i så mange timer(3-4 timer)? Jeg er nokså sikker på at han vil bli veldig overtrett viss vi skal holde han oppe så lenge, men..........? Han har itillegg kiss syndrom som er noe ustabilt, så vi sliter med å la han ligge å gråte for lenge alene, itilfelle han har det vondt. Det som ofte skjer er at jeg bysser han til han sovner, så legger jeg meg ved siden av og venter til han våkner etter ca 30 min, for da vil han ha mat igjen.... Etter dette pleier han å roe seg for natten, men da har vi gjerne brukt 1 time og klokken er blitt gjerne 9 halv 10, å da gidder jeg ikke å stå opp igjen, for det er såpass sent, at jeg får ikke med meg så mye, før jeg må legge meg uansett selv. Nokså kjedelig å legge meg kl 8 halv 9 hver dag.

Min er 6mnd og han tar seg en lur mellom 4-5tiden før det er natta...
Hvis ikke blir han bare urolig..
Siden han bare er 3,5mnd ville jeg ikke latt han ligge å gråte seg i søvn hvis det er det du mener...
Men jeg la meg sammen med N i begynnelsen når han var veldig urolig, nå kan jeg legge han i senga og stryke litt på kinnet[:)] så er det natta.

Flott viss noen vil sende meg en link på den metoden du har brukt. Ja, vi har gått til manuell terapeut siden lille mann var 7 uker. Han har blitt behandlet 4 ganger, og må nok behandles m jevne mellomrom etter som han vokser. Det er veldig smertefullt for han når det er dårlig, da gråter han masse. Vi har prøvd at pappa skal legge seg med han, men da gråter han enda mer............er nok blitt vant med mamma allerede kanskje?

hva med å legge han kl 18-18 i stedet, så slipper du å holde han våken så lenge. ville ikke latt han gråte seg i søvn i den alderen, og særlig ikke med kiss. kanskje han er klar for smaksprøver på grøt, hørt med hs om det? fler som er klare litt før 4 mnd. kanskje det hadde mettet mer på kvelden.

Jeg skulle til å skrive: Kanskje ikke så lurt å la et barn på 3.5 år sove om dagen (og hadde egentlig inni meg lyst til å skrive: "Hva i helvete er det du driver med? Lar en 3.5 åring sove jevnlig 2 ganger på dagtid?")

....helt til jeg så at jeg leste feil, at det sto "mnd", ikke "år". [:)]

Back
Topp