EngaEngel
Andre møte med forumet
Frøkna vår har nå blitt 3 år, og vi har siden hun var rundt 1 år hatt omtrent akkurat samme leggerutine. Vi leser gjerne før vi går på badet hvis det er rom for det og hun vil, men etter badet er det kun rett i senga. Sier natta, gir kos og noen gode ord… Har hun noe å fortelle fra barnehagen som ikke kom frem under middagen/kvelden, så får hun prate om det. Så setter vi på svak musikk. Hun får gjerne velge sang selv. Vi sitter ved siden av senga, holder i hånda hennes hvis hun vil, og hun sovner stort sett da på 5-15 minutter. Vi prøvde en periode å lese på senga, men dette våkner hun mer av, så vi har bare holdt oss til det som funker. Tenker at lesing på senga kan vi ta igjen senere.
Nå føler jeg at alle på samme alder enten leser på senga eller at de går ut av rommet når barnet er lagt i senga. Jeg har tenkt at vi jo må gjøre det som funker best for oss, men er det noen fordeler med å la hun sovne for seg selv? Vil det gjøre innsovning lettere for henne over tid? Vil gjerne høre andres erfaringer/tanker her da jeg ikke vil tulle til noe som funker for oss uten noen gode grunner!
Nå føler jeg at alle på samme alder enten leser på senga eller at de går ut av rommet når barnet er lagt i senga. Jeg har tenkt at vi jo må gjøre det som funker best for oss, men er det noen fordeler med å la hun sovne for seg selv? Vil det gjøre innsovning lettere for henne over tid? Vil gjerne høre andres erfaringer/tanker her da jeg ikke vil tulle til noe som funker for oss uten noen gode grunner!