leggetid ;)

peggy

Gift med forumet
idag prøver vi å legge oddavr i senga si for natta i 9 tidewn.. hmm har vel vært opp e5 ganger til nnå, tror han merker ta vi ikke er der.. greit m babycallere da.. men håper han roer seg;)
hadde vært deilig visst han kunne sovnet på den tiden.. han sover nesten ikke på dagene..
dd3e er litt tungt i lengden..

Har akkurat lagt Linnea jeg også nå, og nå sover hun heldigvis! Noen ganger går det greit at hun blir lagt i senga si, mens andre ganger blir det bare hyl og grin! Da ender hun som regel i vår seng den natta...

Sover Oddvar så lite på dagen? Linnea sover masse på dagtid hun.. Og sover godt på natta også heldigvis! Hun skal ha mat hver tredje time da men det er jo greit nok det.

Håper lillegutt har sovna nå da! [:)]

Jeg legger Vegard i ti tiden nå, han sover da til åtte på morran, skal prøve å legge han litt tidligere hver kveld fremover nå.....   

Her i huset har vi gjort det samme hver kveld og brått en kveld satt det...Nora er i seng senest kl.21.00. Fra klokken er 18.00 holder vi henne våken med lek og kos. Klokken 8 tar hun et bad og så går vi rett ut og spiser flaska med melk og 1tsk grøt i[:D]

DA sovner hun tvert og sover vanligvis til klokken 05.00,hvor hun da spiser litt til og sover til kl.08.30[:D]

ORIGINAL: Nallepu

Her i huset har vi gjort det samme hver kveld og brått en kveld satt det...Nora er i seng senest kl.21.00. Fra klokken er 18.00 holder vi henne våken med lek og kos. Klokken 8 tar hun et bad og så går vi rett ut og spiser flaska med melk og 1tsk grøt i[:D]

DA sovner hun tvert og sover vanligvis til klokken 05.00,hvor hun da spiser litt til og sover til kl.08.30[:D]

Dette ligner veldig på slik vi har det. vi prøver å få han i seng senest 21, men målet er å få han i seng kl 20 etter hvert. Han bruker litt tid på å sovne. Ligger og "prater"[:)] Så skal han ha mat kl4 på natta også sover vi igjen til 8-9.
Jeg er veldig fornøyd med denne rutinen og er uthvilt hver dag.

hmm, så greit dere har de da.. han sovnet i 10 hal 11 tiden igår, og sov til 3, også sov han til 6 også til 9..
så han sover br på nettene, men ipå dagen vil han ikke. sov 1 time idag, da jeg la han i senga si.. men ellers er de bare en halv time nå og da. slitsomt.. vet ikke hva jeg kan prøve nå.. neon gode ideer??? mottas med takk;)

legger jonas i halv ti -halv elleve tiden

ORIGINAL: peggy

hmm, så greit dere har de da.. han sovnet i 10 hal 11 tiden igår, og sov til 3, også sov han til 6 også til 9..
så han sover br på nettene, men ipå dagen vil han ikke. sov 1 time idag, da jeg la han i senga si.. men ellers er de bare en halv time nå og da. slitsomt.. vet ikke hva jeg kan prøve nå.. neon gode ideer??? mottas med takk;)

Eskil slutta å sove på formiddagen her for en stund siden. Fikk ikke roa han før jeg tok han med ut. Så begynte jeg å trille tur med han hver dag ca kl 11 og da sovnet han. Nå virker det nesten som om han er innstilt på å sovne kl 11, for de siste dagene har jeg lagt han i vogna og satt han inn på soverommet, så har han sovnet der (der er det kaldt). Da får mamman gjort litt i huset før vi evt. reiser ut[:)]
Vet ikke om det er så kjempegodt råd, men det hjalp her [:)]

Legger henne ca 19.00-19.30 sover da til ca 04.00-04.30
Da henter jeg henne inn til meg å hun får litt mat så sover vi videre.
Er godt fornøyd [:)]

Inatt prøvde jeg noe nytt! Bada Thea kl.21, og da hadde hun nettopp spist masse! ETter bading sovna hun med smokken på fanget til pappa'n. Blelagt i vugga si, men der våkna hun så det var å putte smokken inn et par ganger! Så sovna hun en gang mellom 22.30 og 23! Og sov hele natta uten å våkne til kl.06!!! Da lå hun i vugga si og smilte!!!

Håper denne nye rutinen fortsetter!!! [:)][:)]

Vi prøver å få Adrian i seng ca kl 21. Han vil ha mat ca hver 3 time om natta, ellers så sove han godt frem til ml 7-8. På dagen sover han mye, og er stortsett blid og fornøyd [:)][:)]

jeg syns det er veldig vanskelig å få en rytme på jenta mi. Hun sovner som regel i 10-11 tiden og sover til seks om morgenen, og det er jo helt supert. Men før vi får lagt henne så er hun veldig urolig...fra rundt åtte tiden på kvelden så vil hun ammes hele tiden. Hun sovner fra ammingen men begynner å gråte med en gang hun merker at puppen ikke er der lenger...nekter selvfølgelig å ta smokk. Prøver å venne henne til å sovne uten pupp ved å legge henne i sengen når jeg vet hun har fått nok mat. Men da gråter og gråter hun...er helt ustoppelig. Det ender alltid opp med at jeg må gi henne puppen igjen, hun klarer ikke å sovne uten.

Jeg har begynt å gi lille Synne ei flaske mme om kvelden i tilegg til pupp, for det virker ikke som om hun blir mett nok. Dette føler jeg at har hjulpet, men hun må fremdeles bysses en del før hun sovner for kvelden sånn ca 11 tiden. Etter det kan hun sove i alt fra 3 til 8 timer før hun får mat igjen.

Legger Heike 21.30. Da sover han til i 4 tida og skal ha mat. Så er han våken igjen ca hvebr andre time til klokka 8 - 9 , da står vi som regel opp.

her legger vi Mathias ca 23.00 for natta,da sover han til 7-8 tida på morran[:D]så da er jo vi uthvilte[:D]
men skal begynne å legge han tidligere og tidligere nå fremover[:)]

har prøvd og legge elise i 20 tiden mn hun vil liksom ikke legge seg til ro mn nu e vi begynt så forsiktig md 2-3 små ts grøt på kvelden for å se ..
kanskje litt tili mn har forhørt mg bland venner med barn og de mnte hun sikkert var klar for det siden hun spiser så mye

Er det ingen som har unger som legger seg tidlig. Vi klarer ikke å holde henne oppe lenger enn til halv åtte, da er hun helt ferdig. Da sover hun til ett-tiden og er oppe en eller to ganger til. skulle gjerne holdt henne lenger oppe, for å få flere timer om natten, men det vil hun ikke... er det mange av dere som fortsatt er oppe to til tre ganger om natten? jeg skulle gjerne fått litt mer søvn. kjipt å legge seg kl åtte ni på kvelden [:(] hun får både mm og mme.

Back
Topp