• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Leggetid

Hehe, ser den. Sånn er det jo med mini også, han må legges 7, for han våkner klokken 6 uansett. Erfarte bare selv at man ikke alltid kan se på anbefalt leggetid, men heller på helheten:) Min samboer har litt senere arbeidstid enn de fleste, derfor fungerer det for oss. Men hadde vi måttet vekke barna klokken 6 for å rekke å få gjort morgenrutinene før jobb, ja da måtte vi ha jobbet mer med å få henne tidligere i seng;)
Det var det vi erfarte også, alle mente han måtte legge seg kl 19, det fungerte ikke for oss, han trenger minddre søvn enn gjennomsnittet og endte opp med å bruke 3-4 t på å sovne, nå vi la han 20-20.30 sovnet han omtrent med engan.

Min blir åtte til hausten. Vi holder på samme leggetid i helga som ellers. Viss ikkje blir det berre trøbbel mandag morgon...

I seng mellom 20 og 20.30. Er ho i seng tidleg får ho ligge og lese fram til 20.30.

Det var det vi erfarte også, alle mente han måtte legge seg kl 19, det fungerte ikke for oss, han trenger minddre søvn enn gjennomsnittet og endte opp med å bruke 3-4 t på å sovne, nå vi la han 20-20.30 sovnet han omtrent med engan.

Ah, godt å høre at det ikke bare er vi som er "sløve" og ikke følger normen;) Følte selv at vi sløste bort kvelder til henne og oss på å prøve å få henne til å sovne...

I helgene er vi ikke nøye på det, tar det ettersom det passer, blir ofte sent ved overnattingsbesøk o.l. I ukedagene er det kl. 21.00 som gjelder, hun sovner ca 21.30. Hun har aldri vært noe sovebarn så hun får den søvnen hun trenger uansett.

Ah, godt å høre at det ikke bare er vi som er "sløve" og ikke følger normen;) Følte selv at vi sløste bort kvelder til henne og oss på å prøve å få henne til å sovne...
Tror det er flere men mange tør ikke si det. Vi har fått høre endel dritt ang det der.

Han får kun en halv time ekstra. Så kl blir altså halv 9. Men jeg har en som er ekstremt avhengig av faste tider så det er derfor :)

Skal han på skolen dagen etter skal han være i seng og lage seg til å sove kl 20.
Er det ikke skole dagen etter får han en halv time ekstra

Back
Topp