Leggetid :)

Kråkebolla

Med en liten kråkebolle i ovnen
Hvordan er deres leggetid? Har dere fått noen rutiner? Når legges gullet deres, og hvordan er natten for dere? :)

Her er vesla 8 uker. Hun får siste måltid rundt kl 19.30, da legges hun ca kl 20 på eget rom og får smokken og nattasang. Da sover hun lenge, trenger ikke mat før som regel når hun våkner i 4 tiden, (med noen unntak såklart, men et veldig jevnt mønster på natten) noen ganger også et bleieskift på denne tiden. Etter nattmaten sovner hun igjen i egen seng og er oppe i 8 tiden.

Vi er veldig påpasselige med å ikke snakke til henne, eller dulle med henne når det er natt. Sterkt lys skrus heller ikke på. Vi er litt strenge der, men føler vi får mye igjen for det.

Vi føler oss veldig priveligerte med at hun er så flink om natten. Dog sover hun lite om dagen, og faller aldri i dyp søvn på dagtid, men dette syns jeg bare er deilig!! :)

Hvordan er det med dere??

Her sovner han for natten ca 23,23.30 og sover til 6-7. får litt påfyll og sover videre til 9-10. Synes det er helt luksus. Er mye våken på kvelden, og sover mye på dagen. Sikkert fordi han vil være med pappaen og :p
Vi har det også helt mørkt om natten, og han sover andre steder enn i sengen sin på dagen. Føler også at det "hjelper" med å definere natt og dag.

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi er akkurat begynt med å legge han i senga ca kl 21. Da er det først kveldstell, tilbud om pupp. Så legger vi han i senga si med sutten og kosekluten, sier natta og går ut. Han finner da roen selv de fleste gangene. Innimellom må vi inn å gi sutten noen ganger. Da er det somregelt mat 2 ganger i løpet av natten mellom 1 og2 og mellom 4 og 6. Kommer litt ann på det første måltidet. Så står vi opp mellom 9 og 10 en gang :)
Vi er også strenge med at bår det er natt så er lys av og ingen dulling. Her sover han også lite ila dagen. Er spent på hvordan det blir når han kan begynne å få litt grøt. Da begynte storebror i huset å sove i allefall :)

Han blir 3mnd i neste uke :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Legger/hun blir trøtt ca 1930-20. Sover lett 20-21 (sutrer når hun mister smokken), sover ordentlig fra 21-01.
Pupp ca 1,3,5 og 7. Våkner ca 8.
Sover 3x30 min ila dagen.

Ojsann, ser jo nå at det allerede var en tråd på dette!!

Gutten min er 9 uker i morra og han legger seg i 21 tida og våkner for mat etter 6 timer ca. Her sover han glatt til 13-14 tida med noen matinger og bleieskift. Begynner å lure på om det feiler han noe. Han sover fortsatt 20-21 timer i døgnet.

Her er lillemann 15 uker i morgen, og har nå de siste dagene lagt han 1 time tidligere enn vi pleier :) Så nå er det i seng senest kl 20, og da sover han natten gjennom, og kan våkne tidligst kl 05 for mat og bleie for så å sove videre :) Men nå har jeg startet med å gi velling på kveldsflaska (for å prøve å slippe nattflaska pga kjeft fra barnelegen på hs siden han er stor!) så i går natt så våknet han faktisk ikke føre 07:10, så da var det bare noen få minutter fra at det var 12 timer siden forrige flaske :) Og det samme skjedde i natt :D

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Her legger vi henne i 8-9 tiden på kvelden, starter rutinen rundt kl 8. Da det var så varmt, så badet vi henne kl 19, før vi byttet bleie og tok på pysj. Så blir det amming før en natta-sang eller to, og det blir avsluttet med et kyss og stryk på hodet ;) hvis hun ikke har sovnet før, så tar det ikke så fryktelig lang tid før hun sovner :)

Hvordan er deres leggetid? Har dere fått noen rutiner? Når legges gullet deres, og hvordan er natten for dere? :)

Her er vesla 8 uker. Hun får siste måltid rundt kl 19.30, da legges hun ca kl 20 på eget rom og får smokken og nattasang. Da sover hun lenge, trenger ikke mat før som regel når hun våkner i 4 tiden, (med noen unntak såklart, men et veldig jevnt mønster på natten) noen ganger også et bleieskift på denne tiden. Etter nattmaten sovner hun igjen i egen seng og er oppe i 8 tiden.

Vi er veldig påpasselige med å ikke snakke til henne, eller dulle med henne når det er natt. Sterkt lys skrus heller ikke på. Vi er litt strenge der, men føler vi får mye igjen for det.

Vi føler oss veldig priveligerte med at hun er så flink om natten. Dog sover hun lite om dagen, og faller aldri i dyp søvn på dagtid, men dette syns jeg bare er deilig!! :)

Hvordan er det med dere??
Har det nesten likt som deg med unntak av at vi er oppe i 4 tiden. Han er 8 uker og sover fra ca 21-06, -og så til 8 igjen.

Frøken alltid våken, er heller ikke villig til å sove på kvelden.. Hun tar heller ikke noen smokk, så det blir at hun henger i puppen hele kvelden og legges i sengen sin etter hun har sovnet...

Her blir vesla lagt kl 21:30, dette har vi gjort siden hun var 3 uker. Hun sover hele natten, og våkner et sted mellom 05:30-08:00:)

Her legger hun seg rundt 19-19.30. Da er hun stelt, av og til badet og deretter pupp og bysses i søvn. Sover i egen seng, på vårt rom. Sover da i ca 5-6 timer, får pupp og sover 3-4 timer til. Står opp mellom 5 og 6. Skikkelig morgenfugl!!!

Legger han rett etter storesøster. Ca halv 8 begynner jeg med legging på han da er det (noenganger bad) ny bleie, pysj, så går vi inn på rommet og gir mat. Da blir han gjerne litt døsig så synger for han mens jeg ammer. Så legger jeg han i sengen. Ofte ligger han å ser litt og faller til ro og sovner, men noen ganger er det litt luft så lå ta han opp å prøve å rape å roe han litt før jeg legger han ned igjen. Pleier å være inne på rommet til han har sovnet helt med mindre jeg må ut pga storesøster som tuller. I dag måtte jeg det, å han hadde sovnet da jeg kom tilbake. :-)

I kveld sovnet hun av seg selv, uten å måtte bysses!!! Jippi!!! Og uten gråt, bare lå å koset med en bamse så sovnet hun!! Håper det fortsetter slik!!

Gutten min sovner mellom 23 og midnatt. Da sover han til ca 05 og vil ha mat. Så sover han videre til 08 og spiser igjen deretter sover han til 10-11 da er han våken og vil opp..

Back
Topp