leggetid

bondekone

Forumet er livet
Her så har gutten lagt seg kl 19 i flerre år,men merker nå at han til tider trekker ut tiden for å legge seg og at han vil være våken like lenge som søskenbarne som er 2 år eldre. Dette er den eneste som han leker med etter skoledagen siden det er kun 4 unger her vi bor som det er gangavstand til
De dagene han har trenning og kamp så er han ikke i seng før 20, siden vi ikke er hjemme før ved 19.30 tiden.
Hørte at flere av foreldrene i klassen sa de nå hadde leggetid på ungene 20.15 .
men merker de dagene han har vært i seng til 20 så er han trøtt når vi vekker ham, samtidig så ser jeg den at han kansje føler at det er dårlig gjort at han ikke får være oppe så lenge som søskenbarne og de i klassen.

Hva hadde derre gjort , forskjøvet leggingen og sett om den trøtthetten ville gå over etter en periode eller bare fortsatt som før
 
Heisann! I og med at det snart er sommerferie hadde jeg forsøkt å utsette leggetiden litt, blir mindre stress når det ikke er vanlig skole hver dag:-) Her legger gutten seg mellom 20.00 og 20.30, noe som det virker som de andre i klassen hans også gjør. God sommer:-)
 


Mamadoc skrev:
Heisann! I og med at det snart er sommerferie hadde jeg forsøkt å utsette leggetiden litt, blir mindre stress når det ikke er vanlig skole hver dag:-) Her legger gutten seg mellom 20.00 og 20.30, noe som det virker som de andre i klassen hans også gjør. God sommer:-)



vi har nå forskjøvet til 19.30, da har det vært enkelte dager han har bedt om senga selv
 
Her har ikkje guttungen lagt seg kl 19 sidan han var kanskje eit år eller to gamal. Men så har han og alltid hatt lite behov for søvn. For eit års tid sidan la han seg alltid kl 20, men han sovna aldri før 22, kanskje 23. Og var oppe igjen kl 6-7 neste dag. Rett før jul begynte han imidlertid på melatonin, noko som fører til at han sovnar om kvelden i alle fall. Får melatonin kl 18.30, legg seg og sovnar kl 20. Og så er han oppe ein gong mellom 6 og 7 som regel. Av og til tidlegare, aldri seinare. I dag var han oppe før 4.30...
 
Vi begynner legging i 19-1930 tiden. Men det tar jo tid. Med lesing og alt er den nok 2030 før han sovner.
 
Back
Topp