leggetid??

ronjas mamma

Gift med forumet
Når og hvor lenge sover andre gullunger? Holder på å bli gal her,enda etter 3.5mnd sover hun aldri mer en tre timer i strekk,selv om hun er god å mett..
å hun legger seg aldri før i 22-23 tiden da vi legger oss legger jeg henne før våkner hun etter 1/2 time.. noen råd???????

Huff, har ingen råd.. men her legger hun seg mellom 20 og 21.. blir litt tidligere for hver kveld nå. Da sover hun til alt mellom 4 og 7.. har nettopp begynt med grøt, men har ikke merket noe forandring i sovingen enda. Ammer du? Noen gir jo MME om kvelden for at barnet skal sove bedre

Sindre sover fra rundt 21 og frem til 1-3. Våkner han 3 sover han til 5, våkner han 1 sover han til 4. Dagen starter her kl 8.

Vi gir velling, eller ikveld ble det vel mer grøtlignende enn velling... Han ville ha mat 2. hver time hele døgnet. Det å begynne med velling snudde søvnen hans. Han ble også mer fornøyd på dagen [:)]

ja ammer enda men har prøvd med MME og grøt(tynn) noen kvelder nå, men neida selv om hun er god å mett er det ike snakk om å sove.

ORIGINAL: chantonet

ja jeg tror også på dette med eget rom ( du og jeg bondekone [;)])

men for kaja fungerer det bra hvis hun får en god lur FØR hun legger seg.
ja det er faktisk sant.. hun blir ikke overtrøtt og sur da !

sånn er det her også.. nytter ikke å holde henne våken med vilje for at hun skal bli trøttere til kvelden..  "søvn avler søvn" [;)]

har bare et soverom så det blir vanskelig[:)]har hadd seg en god lur nå på en time la henne god å mett halv ti,nå sitter hun som en sol på fanget[:)] vanskelig å motstå et sånt glis selv om det er natt

vi har varit å sett baletten, svanesjøen i kvell å hatt barnepass i byen. kom precis hem med en klar vaken lucas.. han ligger i sin vugge nu, men jag hør honom på baby callen, ligger å snackar å tullar dær inne.. har nog inte tænkt å sova på en stund..

han har fått mme før førsta gång i dag før jag hade glømt å pumpa ut, så nu får vi se hur de går, om han reagerar nått på de.. spænt.. hoppas de går bra, før då kan han ju få de nær han har barnepass så slipper ja styra med å pumpa ur.. tar sån tid nu, tror melkeproduktionen har stabiliserats nu till de han trenger før de ær inte lætt å få pumpa ur nått extra..

MARIUS LEGGER SEG MELLOM 21.30-22...HENDER DET BLIR OVER 22 OGSÅ, MEN PRØVER IKKE BLI SÅ SEIN.
DEN SISTE LUREN HAN HAR PÅ ETTERMIDDAGEN ER MELLOM 17-19 ET STED, OG DA BEGYNNER HAN Å BLI TRØTT IGJEN VED 21-21.30....SÅ DA BEGYNNER VI Å STELLE.
HAN SOVER HELE NATTEN....HENDER HAN FÅR SUTTEN TIDLIG PÅ MORRAN, MEN HAN SOVNER IGJEN - OG KAN SOVE TIL BÅDE 9-9.30[:D]
HAN FÅR BARE MME!!! HAR EN LUR PÅ DAGEN OGSÅ, MEN ELLERS ER HAN VÅKEN.
SÅ NÅR SISTE FLASKA ER GITT, OG HAN HAR RAPET LEGGER JEG HAN BARE I SENGA...SÅ SOVNER HAN AV SEG SELV!!

Her i huset legger lillegutt seg mellom 20:30 og 21. Da sover han hele natta, våkner ikke før i 8/9 tia [:D] Kjempe fornøyd!!!!! Har stått opp jeg nå, fikk ikke sove mere. Men lillegutt ligger i senga si å sover ennå [;)] Har vært sånn i 3 uker nå, så håper det fortsetter!

Vi begynner kveldstellet kl 19, drikker ei flaske melk etterpå og sover da til 23-24 tiden når vi legger oss får da ny flaske. sover da til morgen[:)]

Vår gutt får bare melk av meg. Han legger seg temmelig på slaget 19.30 og sover til neste morgen ca. 07.00. Vi tar ham opp mellom 22-23 om kvelden for å "fylle opp tanken" så han ammer i søvne. Dette har han gjort siden han var 7,5 uker.

Vi har fulgt et opplegg i ei bok som heter "Babyguiden" der det står at dersom en følger systemet hans så skulle 70-80 % av barna sove rundt mellom uke 7 og 9 og det fungerte hos oss. Systemet er enkelt, men strevsomt å komme inn i. Det består enkelt og greit av foreldrestyrt spising og soving. Barna skal få mat og legges til å sove på bestemte tider (selvfølgelig med slingringsmunn), og dette har fungert hos oss.

vi legger Caroline i 19 tiden så sover hun til mellom 05.30 og 06.30[:D]

hmmm...her legger hun seg når vi legger oss ca kl 23.00. hun får da noe mat før hun sover, og sover til ca 6-8 tiden, får mat igjenog sover til 9- 10 tiden....

Hanne har fått inn en veldig fin rytme emd mating og legging nå etterhvert. Hun spiser siste måltid for dagen i halv-ni tiden, og da får hun noen te-skjeer grøt før melken... Så legger jeg henne ni, og hun sover til mellom sju og åtte på morran...deilig[:D]

Han legger seg klokka 19, sovner sånn 19.30 - 20. Det ble stille 19.30 i kveld, ikke dårlig. Han våkner hver 3. time for mat, og sovner igjen. Han våkner 06.30 som regel, og er ganske så lys våken. Etterhvert sovner han igjen og sover til 08-09.

Vesla her er kjempetrøtt i 18-19 tida.. Begynner som regel kveldsstellet kl 18 hvis vi ikke er på farten, så får ho litt tynn grøt og ei flaske melk. Da sover ho til alt mellom 01 og 05 før ho vil ha litt melk igjen.
Ho våkner og vil opp mellom kl 07 og 09.30. Tror ho vil sove bedre når ho får eget rom etterhvert for merker at ho kan våkne av oss hvis vi er seine i seng (i ett-to tiden..)

I natt sov Loke från 20.15 - 05.30 (mat) så till kl. 7 då vi stod opp.
Han får litt velling i MMEn sin! og vi har nu börjat märka skillnad [:D]

Har haft en HÄRLIG dag (trots regn) för gutten har varit väldigt utvilad.

Har inget tips tyvärr, här har det bara fungerat på en gång!

Back
Topp