Leggetid uten duppdupp..

Rose88

Betatt av forumet
Hei. Gullet vårt er litt over 2 år. Sover ikke alltid hjemme på lørdagene fordi hen ofte klarer seg uten, men sover etter svømming på søndagene. Nå har det vært noen dager hen ikke har sovet i barnehagen heller, og da er hen kjempe sliten og trøtt. Vi har lagt hen kl. 18.00, ca 45-60 min tidligere enn hvis hen har sovet. Da sovner hen som regel med en gang, problemet er at da våkner hen ofte kl. 05.00 :eek: Merker at hen er mye mer sliten og trøtt ved leggerutiner for da er det mer gråt, trass osv. I dag drøyde vi legging til 18.30, for å se om hen våkner senere i morgen. Men det var totalt kaos ved leggerutiner, gråt, hylte og skrek og fikk skikkelig raserianfall. Ikke noe hyggelig for noen :( Veldig spent på åssen natta blir og når hen våkner i morgen.

Når la du barnet ditt hvis når det sluttet med dupp/hadde dager uten dupp?
 
Jeg la barnet mitt 18:30 (være i senga 18:30 så kveldsstell i god tid før), og da sov han som regel til en gang mellom 06 og 07 dagen etterpå. Han var 2 år og 5 mnd, og det var da umulig å få han til å duppe på dagtid selv om både vi og barnehagen forsøkte.
I den grad vi hadde mulighet, satt vi mye på gulvet etter middag, da kunne han surre rundt oss og småleke selv om han var sliten. Ble verre om han hang i beina våre mens vi forsøkte å rydde eller om vi bare satt i sofaen, for da bare styra og kråka han rundt oss der.
 
Jeg la barnet mitt 18:30 (være i senga 18:30 så kveldsstell i god tid før), og da sov han som regel til en gang mellom 06 og 07 dagen etterpå. Han var 2 år og 5 mnd, og det var da umulig å få han til å duppe på dagtid selv om både vi og barnehagen forsøkte.
I den grad vi hadde mulighet, satt vi mye på gulvet etter middag, da kunne han surre rundt oss og småleke selv om han var sliten. Ble verre om han hang i beina våre mens vi forsøkte å rydde eller om vi bare satt i sofaen, for da bare styra og kråka han rundt oss der.
Noen ganger er hen sutrete og sår fra vi kommer hjem fra barnehagen, mens andre ganger er hen kjempe blid og det er ikke noe problem. Men det starter når vi begynner med leggerutinene, da kan hen være veldig sutrete og sår. Vil ikke ta på nattbleie, smøre seg, ta på pysj og pusse tenner. Det blir en kamp. Skal tulle og gjøre andre ting. Hen blir så sint også. Vi begynner med leggerutiner 30 min før hen legges i senga, hvis vi skal bade/dusje starter vi tidligere.
 
Back
Topp