Leggetid og rutiner

Appelsinpiken83

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
Dere som fullammer, når legger babyene seg?
Her legger lillemann seg fortsatt sammen med oss og i senga vår...synes det er vanskelig å få han over i egen seng. Noen som føler de har gjort noe kjempelurt i forhold til det som de har lyst til å dele?
Går og tenker at det sikkert blir lettere når de får mer fast føde..uff..ikke vet jeg! Det er heller ikke noe problem at han sover sammen med oss, jeg sover godt jeg, men vil jo etterhvert ha tilbake hele senga vår ;)

Hvorfor synes du det er vanskelig å få ham i egen seng? Vil han ikke, eller er det du som synes det er mer lettvint å samsove pga amminga? Her slutta vi med samsoving da han var noen uker gammel. Deilig å ha senga for seg selv, men samtidig er det veldig praktisk å samsove når man ammer. Han godtok fint å sove alene, men han måtte ligge i vognbagen oppi senga ganske lenge. Er nettopp nå vi har fått ham til å ligge rett i sprinkelsenga.

Han har hatt leggetid kl 19-20 siden nyttår. Ikke gjort noe spesielt for å få det slik, det bare ble sånn da jeg oppdaga at han som regel var veldig trøtt på den tida.

Nå er han imidlertid i en veldig dårlig periode. Både når det gjelder legging og nettene generelt. Våkner hele tiden og skal ammes, og bare styrer. Men men.. er vel en del av "sjarmen".... 

Jeg synes det er vanskelig for han vil ikke!Vi prøvde i går, og fikk det til..MEN han skrek i 50minutter før han sovnet. Ikke sammenhengende skriking altså, men av og på og ut og inn med smokken. Ble enige om at det var vel litt lenge, så i dag får han bare skrike i 30min tenkte vi. Uff, vanskelig. Han er en byssegutt og vil helst bysses i søvn. Men han sov i egen seng helt til kl 7 i morges:)

Høres godt ut med rutinen deres da, selv om det går litt opp og ned. Blir godt å bare kunne legge han i senga uten masse skrik. Men som du skriver, er vel en del av sjarmen ;O)

Her legger hu seg mellom 19-21, spørs når hu våkner på morgenen. Igår sovna hu kl 20, jeg la meg kl. 23 da va hu litt sånn at hu holdt på å våkne så jeg tok hu bare opp å ga hu litt mat, så sov hu til kl 6.45 og så til kl 9. Men når hu har økedager så vil hu ha mat ca.  hver 3 time om natta. det er kansje 1-2 dager annen/tredje hver uke. HAr heller egentlig ikke noe sånn spesiell rutine, hu ble å plutselig bare veldig trøtt i 19- 21 tiden.
samsov til hu var 8 uker, så begynte jeg å få litt vondt i nakken, og samboer gjorde au det. Jeg sov kjempe godt og tungt med henne ved siden av meg, men når jeg våkna hadde jeg sove litt anspent tydeligvis. Så da la vi henne bare over i senga og det gikk veldig greit med ei gang.

Vi har också problem med att få vår jenta att sova i egen säng. Hon kan liksom inte riktigt somna själv och blir missnöjd när hon får ligga i sängen utan att somna. Nu samsover vi och jag ammar henne till sömns. Smock hjälper sällan... Jag fick tips om denna 'metod' som väl egentligen handlar om att skapa rutiner och hålla fast vid dem. http://www.barnogsøvn.com/?page_id=62 Tänkte försöka följa detta i veckan och hoppas jag har tålamod nog och att det fungerar :)

Back
Topp