Leggetid (igjen..)

*Vintermamma*

Forelsket i forumet
Ja da er det leggetid igjen..

Så i den anledning lurer jeg på om noen av dere har noen gode tips/råd til hvordan å få jenten min til å sovne? [8D]
Rutinen er bad, pysj og mat i sengen. Så sovner hun i sengen, meeen 10min etterpå er hun våken igjen..
Så hva skal jeg da gjøre? (Hun tar ikke smokken...og vugging på vuggen funker ikke) - hun virker rett og slett lys våken igjen, men sutrete!!

Tar imot alle råd med stooor takk[:)]

Kanskje du skal droppe badingen? [:)] finne på en litt annen rutine. kanskje bare vaske henne med klut og så masere henne litt inn med bedtime-oil ( ikke sikker på om det er slik det skrivest) Den får du kjøpt på de fleste matvarebutikker det er natusan sin [:)] eller ha litt i badevannet :)

Ja, jeg har også tenkt at hun kanskje er mer sulten..
-Derfor prøver jeg å kile henne litt under bena, stryke henne på kinnet osv før hun sovner slik at hun skal få i seg mest mulig melk før hun sovner.
-Når hun våkner igjen etter 10min får hun mer melk og sovner igjen i armene mine..jeg legger henne da i kurven igjen..men hva skjer? Jo 10min etterpå våkner hun igjen..

Tror dere hun er mer sulten eller vil hun bare ha melk for å få kos?

Gutten min gjør av og til det samme, men han er våken når jeg legger ham. Men han tar smokk, så han sovner alltid til slutt. Må bare gi den til ham et par ganger.

Har du prøvd å bare stryke litt på henne, feks over magen eller pannen/øyenbrynene og nynnet/sunget litt (foretrekker nynning selv, føler det er stillere enn min skjærende stemme[:D]) mens hun ligger i sengen? Er sånn vi får de små barna i barnehagen til å sovne, men er alltid annerledes når mor legger da[;)] Kanskje ligge en koseklut inn mot skinnet hennes/litt over nesen?

Lykke til!! Har heldigvis selv en gutt som har lagt seg veldig fint hele tiden[:)] en skikkelig sovegutt!!

Takk for gode tips[:)]

Hmm..kanskje jeg skal prøve å kutte ut badet, men trodde det skulle være litt beroligende? Men den oljen høres bra ut! Skal prøve den :)

Har prøvd å roe henne ned i sengen sin med nynning/synging eller stryking..meen funker ikke[8D]
Hun sutrer bare lenge noe som etterhvert går over til grining hvis jeg ikke tar henne opp.

Hmm..ikke lett dette her[8D] Men er bare bekymret for om hun er skikkelig mett?!
Kanskje jeg burde gitt mme om kvelden, men hun liker ikke flasken..[:o][:o]

hvis du lar henne sovne i armene dine vil hun gjerne vaakne igjen pga luft, stemmer med ti minutter da. Hvis hun sover da du legger hun i senga og hun vaakner der skjonner hun heller ikke helt hvordan hun havnet der og kan bli litt utrygg ! Beste er om hun raper luft og saa legger seg i senga sovning og sovner der, anbefaler boka baby whisperer, staar masse om diverse legging der, bla en metode som heter pick up pick down.

Okei, dette skal prøves ut ikveld[:D]
Eneste jeg tenker på da er at hun er nokså avhengig av å sovne med puppen i munnen el av byssing.. Men skal prøve likevel, hun er jo snaaaart tre mnd og da skal de jo lære seg å sovne på egenhånd?!
Den boken må jeg sjekke ut, ja! Tusen takk for tipsene [:D]

Back
Topp