Leggetid i ferier?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Må barna legge seg til vanlig sengetid i ferier eller er det greit å være oppe lenger ??
Hvorfor/hvorfor ikke?

Vanlig leggetid, de våkner like tidlig uansett, om ikke før. Og de trenger søvnen sin. Ser frem til å kunne legge de litt senere, men de er ikke klare for det enda.

Får være oppe litt lenger, dvs ca 30min -1time. Begynner å minke tiden mot slutten av ferien

Får være oppe ca 1 time lengre om vi er hjemme. Er vi på ferie blir det fort 2 timer. Gjelder bare de 2 eldste. Minste på 1.5 år legges til samme tid uansett

Normalt sett strekkes den 30-60 minuttet for de eldste. (yngste er et år)

Ikke nå i vinterferien fordi mellomste har vært et par dager i bhg (hennes ønske, en for å feire bursdagen sin og en fordi det var ha med leke-dag) samt at snuppa, og derved jeg, er våken tidlig likevel.

Jul og påske skjer det pga sosiale forhold (besøk) og sommeren bare fordi da får de løpe ute og leke.

Opprettholder de normale rutinene etter beste evne, da de står opp like tidlig som vanlig uansett. Og hvis de da legger seg senere, blir det dor lite søvn. Han mellomste må vi være ekstra nøye med, for han er som meg- får feber om han får for lite søvn:-/
Og nå i vinterferien har minstemann på snart 4 mnd lagt seg kl 19, så skal prøve å opprettholde den ogeå:-)

De minste legges til samme tid,feire eller ei:) eldste får være oppe litt lenger

Vi har ikke faste leggetider, ikke i hverdagen eller i ferier.
I helgene har vi ofte besøk eller er på besøk og da kan det bli sent.

Kan strekkes 1 time lenger og det merkes egentlig ikke i det hele tatt så da er det greit for oss om de vil.

Være lengre oppe. Så lenge de har fri. Vi tar oss mer friheter da :) De er uansett store.

Strekker det 30-60 min med begge. Eldste har kanskje vært enda litt lenger oppe enkelte dager.
Frøkna sover lenger uansett, ikke alltid eldste gjør det, men han klarer seg fint.
Blitt litt enklere jo eldre de ble. Før måtte vi overholde leggetiden.

Yngste legges til vanlig tid uansett, eldste går i seng omtrent til vanlig tid så lenge jeg skal på jobb. Hu får ikke ligge å sove når jeg er reist, fordi hu våkner ikke av brannalarmen. Men har vi alle fri, så får hun være lenger oppe spesielt på sommeren.

I går la vi puslespill sammen. Da glemte vi oss litt, så klokka ble 21.45. [emoji14]
Vanlig leggetid i hverdager er mellom 19-20.

De to minste har vanlig leggetid fordi de er trøtte[emoji4]
Eldste på 8 får være oppe litt ekstra.

Vi holder tidene. De sover ikke noe lengre på morgenen allikevel og da er poenget borte. Dessuten blir de bare i ulage av å snu døgnet

Back
Topp