Leggetid for de små?

Haffani

Elsker forumet
Julegavene 2019
Mitt lille troll er 1 mnd idag, og for første gang tenkte jeg ikveld å innføre en slags leggetid (med slingringsmonn, riktignok). Utenom når vi selv legger oss da. Nå er han veldig trøtt så jeg har stelt ham og tatt på pysjen. Så tenkte jeg å amme i halvmørket inne på gjesterommet ved siden av tv-stua og så legge ham her inne, i vognbaggen. Da blir det på en måte natta men samtidig er vi rett ved siden av hvis det er helt dødfødt.

Har dere forsøkt med noen sånne leggerutiner enda eller er babyene fortsatt bare med dere til dere tar kvelden?
 
her har vi hatt leggerutine siden hun var 2 uker ca. hun får mat i 8-9 tiden også bad og stell (når vi går på badet bruker jeg og skru av en del lys så leiligheten blir litt mørkere) så går vi på stua og hun får tilbud om litt mer mat også koser vi før jeg legger henne i sengen sin :) har gått litt opp og ned om hun sovner, men siden lørdag har hun sovnet med en gang og sovet 6 timer i strekk før hun har våknet for litt mer mat å sovet frem til ca 06.30 håper virkelig dette er noe som varer :) i starten la jeg meg sammen med henne, men nå kan jeg gjøre andre ting mens hun ligger på soverommet alene :) hun er snart 7 uker.
 
her har vi hatt leggerutine siden hun var 2 uker ca. hun får mat i 8-9 tiden også bad og stell (når vi går på badet bruker jeg og skru av en del lys så leiligheten blir litt mørkere) så går vi på stua og hun får tilbud om litt mer mat også koser vi før jeg legger henne i sengen sin :) har gått litt opp og ned om hun sovner, men siden lørdag har hun sovnet med en gang og sovet 6 timer i strekk før hun har våknet for litt mer mat å sovet frem til ca 06.30 håper virkelig dette er noe som varer :) i starten la jeg meg sammen med henne, men nå kan jeg gjøre andre ting mens hun ligger på soverommet alene :) hun er snart 7 uker.
Shit, så digg!! Jeg prøvde jo som sagt å legge ham for seg selv nå ikveld men det var bare å avblåse. Han sov i kanskje 15-20 min og så var det slutt. Mageknip kanskje - uansett måtte det pupp til før han roet seg. Lurer på om det er et snev av økedøgn på gang her, for han desper helt samtidig som at puppene virker litt slunkne. Deilig da, at det aldri går mer enn 1-2 timer (3 hvis jeg har flaks) om natta uten at han må spise...
 
Shit, så digg!! Jeg prøvde jo som sagt å legge ham for seg selv nå ikveld men det var bare å avblåse. Han sov i kanskje 15-20 min og så var det slutt. Mageknip kanskje - uansett måtte det pupp til før han roet seg. Lurer på om det er et snev av økedøgn på gang her, for han desper helt samtidig som at puppene virker litt slunkne. Deilig da, at det aldri går mer enn 1-2 timer (3 hvis jeg har flaks) om natta uten at han må spise...

jeg ville likevel ha prøvd hver kveld, var sånn her i starten også, men etter hvert kom det seg :) noen ganger har jeg lagt henne kl.20.30 og hun har sovet kanskje en halv time for så å gråte til kl. 24, men jeg har nå funnet ut at hun må gråte litt for og sovne skikkelig, hun blir overstimulert tror jeg og da hjelp det ikke at jeg tar henne opp og ut på stua, da blir det bare verre.. men du må gjøre det som føles riktig for dere, så finner dere det ut til slutt:) jenta mi får MME da, vet ikke hvor mye det spiller inn.
 
Vi begynte faktisk i går.. eller til nå har hun lagt seg samtidig som oss ca 2230, og da fått pysj osv.
I går fikk hun bade, pysj og så mat inne i senga. Var ferdig ca kl 20.

Har matet to ganger i natt, nå er klokka åtte og sover fortsatt! :)

fra mobilen
 
Asså vi tar jo kveldsstellet, demper lys og lyd osv, men så lenge han ikke sover for seg selv i det hele tatt (om kvelden) så orker jeg ikke helt å krampeholde ham på eget rom når det eneste resultatet blir at vi selv må sitte der inne og bysse i mørket fra tidlig kveld. Det blir jo mange nok sånne kvelder uansett mener jeg, selv lenge etter at rutiner er mer eller mindre etablert...
 
Tror det er litt tidlig enda for vår del, men gleder meg til vi kan innføre leggetid. Jenta vår bare hyler på kvelden hun, vet ikke hva som plager henne... Har ikke hatt sånne skrikerunger før.. Men det går vel over. Leste et sted at en kunne innføre leggetid fra to måneder, så satser på det ;)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Ja, vi hadde ikke tenkt å begynne før etter to-tre mnd vi heller. Men så har hun sovna i åttetida hver kveld på stua, og ikke våkna før vi har vekket henne med kveldsstell i halv elevetida, så da gjorde vi et forsøk på kl åtte i går. Veldig fornøyd!
Tar det ikke så alvorlig, regner med hun snu igjen når som helst. Tre uker ee litt tidlig å forvente rutiner tenker jeg..

fra mobilen
 
Her virker det som gutten vår er kveldstrøtt i åtte/ni-tiden, så da har vi begynt å ha på pysj og legge han i senga si etter mat. Da sover han som regel 3 timer i hvertfall, og da har jeg rukket å sove litt å. Deretter går det slag i slag med pupp og bleieskift til det blir morgen ... :)

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
Hun legger seg seint,sovner ikke godt før tolv ett tiden:/ men da sover hun som regel 6 -7 t i strekk så da blir det jo en god sove økt på oss:) men gleder meg til legging i åttetiden! Blir sliten av sen legging hver kveld. Heldigvis er hun rolig på armen om kveldene,ikke noe kolikk baby og ok mage sjøl om hun får mme:)
 
Hun legger seg seint,sovner ikke godt før tolv ett tiden:/ men da sover hun som regel 6 -7 t i strekk så da blir det jo en god sove økt på oss:) men gleder meg til legging i åttetiden! Blir sliten av sen legging hver kveld. Heldigvis er hun rolig på armen om kveldene,ikke noe kolikk baby og ok mage sjøl om hun får mme:)
En sånn rytme hadde vært topp, spør du meg. Jeg kunne gått på brennende kull for 6 t sammenhengende søvm ;)

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
Åååh dere er heldige!! her er det ALDRI natta før tidligst 02 om natta! Mini'n er lys våken fra 18 på kvelden. I tillegg våkner han gjerne en gang sånn i 04-tiden. Har to jenter på 4 og 10.. Som da krever sitt fra 06 om morran.. jeg er konstant trøtt håper det blir litt roligere snart


Villemo
 
Back
Topp