Leggetid for 5 åringer

Tiriltoppen

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Julikulene 2020
Når legger deres 5 åringer seg? Min er totalt utslitt kl 19. Føler "alle andre" er oppe til både 20 og 21. Hva er det som egentlig er normalt? :rolleyes:

Fireåringen legger seg selv ca 19:30, da er han utslitt. Han som nettopp blir seks ligger våken til kl 22-23 flere ganger i uken, så jeg tror det varierer veldig. Vi prøver å legge yngste 19:30 og eldste 20:30 :)

Min nå 7 åring har lagt seg kl 20 siden han var 2,5 år. Det funker for oss.
Gjør det som passer dere, noen trenger mere søvn enn andre, noen mindre

Dere må jo bare gjøre det som er best for han/dere. Min på 4 legge før 19, for nå har han begynt å legge seg selv og det kan ta litt tid:rolleyes: Men skal helst sovne 19. Eldste som er tredjeklassing legger seg samtidig.

Takk for svar! :) da er det ikke så halvgæli likevel da :p noen av vennene i bhg har begynt med fritidsaktiviteter som er ferdig rundt kl 18-18:30 nemlig. Jeg klarer ikke å se for meg at det skal fungere her enda..

Min femåring spiser kveldmat klokka 19 og er da i seng innen 1930. Det passer for henne. Hun er føetrklassing (født sent på året) så hun skal jo være opplagt til skolen også. Og hun våkner ca 6.30 så da tenger hun timene.

5åringen min er i seng ca kl 20.00, sovner innen 20.30. Og våkner kl 6.00 eller litt før. Ho er nok i den enden av skalaen som trenger mindre søvn enn gjennomsnittet. Ho la seg samtidig som lillesøster kl 19.00 lenge, men det blei så tidlige morgener etter kvart at vi måtte utsette legging ein time.

Back
Topp