Leggetid baby snart 4 mnd

MrsValentine

Forelsket i forumet
Hei!

Jeg ser på jenta mi at hun er veldig trøtt allerede kl 18. Er det litt for tidlig å legge henne?
Jeg er vandt med fra storebror at det ikke er leggetid før kl 20, hvis ikke startet morningen 04.00..
 
Legg henne når du føler det er riktig for henne.
 
Ville prøvd å lagt henne npr hun er trøtt jeg å sett hvordan det går. Barn er jo så forskjellige :)
 
Bare å prøve seg frem noen dager, barn er forskjellige :)
 
Du kan jo prøve og se hvordan det går noen dager :) Hvis du syns det er veldig tidlig kan du evt prøve å få inn siste duppen tidligere/sløyfe den.
 
Min lille begynte å bli trøtt for natten kl 18.00 da han var tre mndr. Han legges fremdeles rundt da og sover 5-7timer. Tenker ikke det er tidlig
 
På den alderen fikk barnet mitt en nap på 30-90 minutter fra kl 18-ish. Og ble deretter lagt for kvelden kl 21. Sånn er det forsåvidt fortsatt, nå er hun nesten 7 mnd.
 
Begge mine ble lagt kl 18.00, eller litt før, når de var 4 mnd. Det ble altfor overtrøtte hvis de la seg senere. Så ville prøvd det ut hvis hun er trøtt.
 
Min på snart seks mnd sover gjerne en stund i 18-19-tiden, men da i stuen(0,5-1,5 timer) . Våkner så igjen, får kveldsstell og pupp, og legges så i seng i 21-tiden.. Vært slik ganske lenge nå.
 
Vi la vår første kl 18-1830 fra han var 6 uker. Bortsett fra pupp kl 21, 01 og 04 var det da stille i fjøset frem til kl 06.
Fra to års alder la vi han kl 19, sov da til 07, og nå som han er 6 år legger han seg 20 og sover til vi vekker han i 7 tida, eller til et sted mellom 08 og 09 i helgene.
 
Her i huset blir han på 4 mnd nå lagt mellom seks og halv syv. Hvis ikke får vi en illsint overtrøtt unge med timer med hylskrik. Han bruker fremdeles en halv tim til tre kvarter før han greier å finne søvnen. Vi ligger da som regel ved siden av han i senga til han sovner.
 
Jenta mi på 2 mnd la seg stort sett kl 21 frem til hun var 7 uker våknet da igjen ved midnatt, så begynte hun å vise tegn på at hun var veldig trøtt allerede i 1730 tiden. Begynte da med kveldsstell og er nå i seng ca kl 18-19 hver kveld og sover til midnatt. Var redd for at det også var for tidlig å legge henne, men hun er bare blitt mer fornøyd nå, sover lengre og finner også søvnen lett etter nattmåltid ca kl 24 og 04. For min frøken så avler søvn søvn, jo mer dupper hun har på dagen jo mer fornøyd er hun, sånn har det også blitt på natta.
 
Back
Topp