Leggetid baby 6 mnd?

Pilfink

Flørter med forumet
Hei! Har en gutt på litt over er halvt år som jeg bruker evigheter på å legge. Tar i hvert fall en time hver kveld. Han sover i vår seng, så jeg ligger inntil ham til han har sovnet. Må ammes i søvn, og sover lett. Han sover tre blunder i løpet av dagen, en lang på morgenen, og to kortere. Siste blund er ofte mellom 16-18 en gang. Legger han ca 19, men uavhengig av siste blund tar det altså over en time å få han til å sove. Er dette normalt?
 
Hei! Har en gutt på litt over er halvt år som jeg bruker evigheter på å legge. Tar i hvert fall en time hver kveld. Han sover i vår seng, så jeg ligger inntil ham til han har sovnet. Må ammes i søvn, og sover lett. Han sover tre blunder i løpet av dagen, en lang på morgenen, og to kortere. Siste blund er ofte mellom 16-18 en gang. Legger han ca 19, men uavhengig av siste blund tar det altså over en time å få han til å sove. Er dette normalt?
Er vanlig her i hus iallefall
 
Ja, høres veldig normalt ut etter mine erfaringer :D
Slitsomt da, men det går over av seg selv :)
 
Det er veldig individuelt. Mine har sovnet fort og i egen seng i den alderen rundt kl 17.30-18.00. Siste blund har vært 15.00-16.00. Her er det pappaen som har lagt alle og da har det gått lettere enn om jeg har gjort det.
 
Det er veldig, veldig vanlig, ja. En time er jo omtrent ingenting :p Det er ganske vanlig å bruke både en og to timer på legging.
 
Takk for alle bekreftende svar! Jeg synes ikke en time er så ille egentlig, er mer bekymret for at han er så avhengig av pupp for å klare å sovne i senga. Begynner å grue meg litt til permisjonen er slutt om halvannen månede, og skulle ønske mannen min hadde fått til å legge han. Han er veldig ivrig på det, men det kommer sikkert til å bli tøft for meg å høre på gråtinga, og ikke skulle komme inn og «fikse». Er det flere som må amme i søvn ved 6 mnd? Min sovner i vogn, bilstol og bæresele altså, men i senga mååå han ha pupp.
 
Takk for alle bekreftende svar! Jeg synes ikke en time er så ille egentlig, er mer bekymret for at han er så avhengig av pupp for å klare å sovne i senga. Begynner å grue meg litt til permisjonen er slutt om halvannen månede, og skulle ønske mannen min hadde fått til å legge han. Han er veldig ivrig på det, men det kommer sikkert til å bli tøft for meg å høre på gråtinga, og ikke skulle komme inn og «fikse». Er det flere som må amme i søvn ved 6 mnd? Min sovner i vogn, bilstol og bæresele altså, men i senga mååå han ha pupp.

Tror det er ganske vanlig hvis de er vandt til å sovne til puppen at de holder på både til 6 mnd og lenger. Hvis dere ønsker å vende av dette er en mulighet at du går en tur ut av huset mens mannen din prøver å legge? Så får han ro til å prøve. Hvis han ikke klarer så er det bare å komme tilbake.
 
Takk for alle bekreftende svar! Jeg synes ikke en time er så ille egentlig, er mer bekymret for at han er så avhengig av pupp for å klare å sovne i senga. Begynner å grue meg litt til permisjonen er slutt om halvannen månede, og skulle ønske mannen min hadde fått til å legge han. Han er veldig ivrig på det, men det kommer sikkert til å bli tøft for meg å høre på gråtinga, og ikke skulle komme inn og «fikse». Er det flere som må amme i søvn ved 6 mnd? Min sovner i vogn, bilstol og bæresele altså, men i senga mååå han ha pupp.
Her må hun ammes i søvn når hun vil selv. Det vil si, hun kan sovne av seg selv, men stort sett er det på puppen ved legging. De siste dagene har hun sovnet rundt 21, noe som er mye tidligere enn hva hun har gjort frem til nå :dead: pappa’n kan ikke legge her heller.. skriker nesten mer av at det er han som ligger ved siden av enn hvis hun ligger alene :hilarious: blir helt stille når jeg kommer inn i rommet
 
Oppdatering! I dag prøvde pappen å legge han i senga vår til en av blundene på dagen. Og det gikk på mindre enn et kvarter! Han var riktignok veldig trøtt, men det var nesten ingen protester. Nå har han sovet i snart 40 min. Trodde jeg skulle bli dødsglad, men endte opp med å gråte litt fordi babyen min ikke trenger meg lengre.
 
Back
Topp