Leggetid, 6-åring

Septokt19

Forumet er livet
Juli13-jentene
Oktoberlykke 2019
har en seksåring, og merker at han får mer og mer problemer med innsovning hvis han legger seg tidlig. Han har alltid likt å sove mye, og har derfor lagt seg 19-19.30 helt til nå. Nå, derimot, er det ofte vanskelig å sovne før 20.30-21. Vi står ikke opp til helt lik tid hver dag, men mellom 7 og 8. Holder det med feks 10-11 timer i 6-årsalderen?
 
Min sover ca 20.30-6. Det er nok for han, men alle er forskjellige.
 
Jenta mi er lik og er nå 7. Står opp mellom 6 og 8, avhenger litt av min jobb. Hun fungerer fint i hverdagen så det er ikke krise hvis sønnen din også gjør det. Nå merker jeg at hun er mer sliten, da, men det er varmt og hun har den siste uka ikke sovnet før 22-23...
 
Min seksåring sliter med å sovne nå som det er så lyst.. Så nå blir klokken oftest over ni. Står da opp kanskje rundt kl 8.
 
Legger 7 klokka 19.45 og hun på 9 år 20.00. Det er lyst her og men har mørke gardiner her.
 
Barn er forskjellige, og noen trenger mer søvn enn andre. For guttungen går det også i perioder.
Han har lagt seg kl 20.00 i ca 2 år nå. Han er 5.
Nå er han i en periode hvor han sovner ca 20.30 og står opp rundt 7. Han er opplagt hele dagen og blid og fornøyd.
Han har også perioder hvor han sover til nærmere 9 og tydelig trenger det.
 
Takk for svar folkens! Tydelig at vi er helt innafor normalen her. Er vel bare det at jeg er så vant tip at han har sovet så mye før som gjør at det forvirrer meg litt. Bare å innse da, at ikke 19.30-21 er en del av «me-time» lenger :p:Heartblue
 
Samme med min 6åring. Han legger seg i 20.00-20.30 tiden, men kan fortsatt ligge i sengen en god stund etterpå å være våken. ‘Problemet’ her er at sovner han mye senere , så sover han så lenge neste morgen og blir trøtt og irritert:meh: Så nå har vi sagt senest 20.30 i seng ( sover ca fra 20.30-07.00 - hvis han sovner greit), men at han må stå greit opp neste morgen når han skal bli vekket. Han har 2 yngre brødre og dem legges i 19.30-20.00 tiden.
Noen barn trenger 13 timer søvn mens andre kanskje bare trenger 10-11 timer. Kan godt være at ditt barn er som sistenevnte når det kommer til antall timer søvn:)
 
Back
Topp