Leggetid 5åring

Scarlett

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberbarna 19
Uff.. :hilarious: 5 åringen her i hus legger seg mellom 20 og 21. Jeg merker TYDELIG at hun er trøtt dagen etter, men jeg får hun altså ikke til å sovne før. Pleier å starte leggingen rundt 1930 ca...

Når legger deres 4/5 åring seg?
 
Starter legging rundt 19, vi har litt rutiner på kvelden med spill og bok. Er som regel i seng til mellom 19:30-45, eller det er målet. Varierer om han sovner med en gang eller ligger litt. Men blir bare tull om han legger seg mye seinere enn dette :)
Får ikke spille nettbrett på kveldene, men ser barnetv såklart. Og får ikke høre lydbok på senga heller - da sovner han typ aldri.
 
Pusser ca kl 19
I seng rundt 19:30
Sover ca kl 20-20:30
Våken igjen rundt 6:30-7
 
Her blir hun 5 i desember, men målet er å være i seng til 19.30. Leser litt i bok eller blad, sovner til rundt kl 20. Spørs hvor mye storebrødrene tuller, er i en skikkelig kjip periode hvor de eldste bare skal tulle om faren legger dem. Da går klokken fort før de sovner
 
5,5 her. Prøver å få han i seng til kl 19, men blir ofte senere. Han drar ut tida:p Våkner veldig tidlig, men det gjør han uansett når han legger seg
 
Starter legging rundt 19, vi har litt rutiner på kvelden med spill og bok. Er som regel i seng til mellom 19:30-45, eller det er målet. Varierer om han sovner med en gang eller ligger litt. Men blir bare tull om han legger seg mye seinere enn dette :)
Får ikke spille nettbrett på kveldene, men ser barnetv såklart. Og får ikke høre lydbok på senga heller - da sovner han typ aldri.
Finnes barne-tv ennå? :)
 
Finnes barne-tv ennå? :)

Altså hva er det du mener? :hilarious:
Jeg kaller det å sette på barneprogrammer for barne-tv jeg :)
Direkte sending klokka 18 finnes også fortsatt, med den gamle vignettmelodien, men nå husker jeg ikke HELT om den starter 17:30 eller 18. men det er ikke akkurat som da vi var små :)
 
4,5 år her. Vi starter kveldsstell 18.15, og er i seng ca 18.35... Sovner mellom 18.45 og 19, og sover til 06.30.
 
Legger mine kl. 19.00 ca. Hadde en periode der jeg la de kl. 20. Men da ble det mye tull og ofte ikke sovna før i 21 tiden eller senere. Legger de seg tilsig blir det mlndre tull og tidligere soving :)
 
Legger mine kl. 19.00 ca. Hadde en periode der jeg la de kl. 20. Men da ble det mye tull og ofte ikke sovna før i 21 tiden eller senere. Legger de seg tilsig blir det mlndre tull og tidligere soving :)

Oi, når er 5åringen oppe i hverdagene når hen legger seg 19?
Her er 19:30-20 mest passe, senere og det blir bare tull, men så tidlig som 19 blir liksom så tidlig at han står opp 40 ganger :hilarious:
 
Her legger 5 åringen seg mellom 19-20 :). Blir mest 1930 ca , men vi har noen dager i uka hun må opp 1,5 time før enn vanlig på morgningen og da er hun ofte helt ferdig når klokken er 19 :)
 
Oi, når er 5åringen oppe i hverdagene når hen legger seg 19?
Her er 19:30-20 mest passe, senere og det blir bare tull, men så tidlig som 19 blir liksom så tidlig at han står opp 40 ganger :hilarious:
Står opp klokken 7. Da vekker jeg de :). Sovner jo ikkje med en gang og barn i den alderen trenger 10+timer søvn om dagen
 
Står opp klokken 7. Da vekker jeg de :). Sovner jo ikkje med en gang og barn i den alderen trenger 10+timer søvn om dagen

Akkurat hvor mange timer søvn de trenger tror jeg er litt relativt. Jeg har unger som trenger lite søvn, og sånne er det mange av i familien, stoppa tidlig med dagsoving og generelt mye energi hele døgnet :hilarious:
Men her sovner 5åringen normalt mellom 20-20:30 og våkner mellom 6:30 og 07, noen ganger sover han til 7:30-08, men det er heller sjelden.
Men ligger fortsatt ganske godt innafor anbefalt/gjennomsnittlig søvnlengde da.
 
Her er de i seng ca kl 18.45 og sovner ca kl 19. Både hverdag og helg. Blir det senere enn det blir de overtrøtte og ikke noe greit for verken små eller store. De står opp rundt kl 7
 
Nå har barnet for øvrig startet på en aktivitet som varer fra 18-19. Er alt det barna deres går på ferdig så tidlig at de er i seng så tidlig også?
 
Min 4 åring og de to andre la seg 19 eller 18.30. Heldigvis ikke slitt med leggingen, hender vi begynner leggingen i 18 tiden . Sitter på ryggen opp til badet , en greie vi har hatt lenge . Som er stas . Ofte vil hun legge seg selv da fordi ho er trøtt . Så bruker vi tid på badet bare for å drøye tiden om det er tidlig . Bader , dusjer eller skravler, klipper negler osv så går vi på rommet og synger sang eller leser bok i typ 3-10 min . Da sier jeg at mamma skal også gå å sove .
 
Back
Topp