Leggerutiner

trolletbø

Glad i forumet
Septemberlykke 2015
På søndag er Stian 5 mnd, og eg kjenner att da er på tide med leggerutiner.. Att han blir lagt i senga si tidligare på kvelden. Til no har han sovet i vugga på stua, men lagt seg sammen med oss. Me har akkurat flytta frå leilighet til hus, og kjenner eg gruer meg litt til han skal ligga i 2,egt uten att eg er der. Har jo babycall, men kjenner att da er uvant.
Korleis gjorde dere detta? tips eller råd?
Han deler forsatt rom med oss, og skal endo gjøra da ei stund...

Her begyner hun gjerne å sutre i 18.tia.

Da tar vi kveldstellet, gir henne kveldsflaska og koser litt. Kosinga blir gjerne bare noen minutter, er rimelig trøtt etter flaska, så da er det bare å legge henne i senga.

Hun trøkker kosekluten i fjeset og sovner..

Jeg legger Angelica i 7 tiden nå, men før la hun samtidig som meg[8|] Jeg begynte først å legge hun 30 min tidligere vær dag og nå sover hun fra 7 til 8-9 dagen etter[:)] Med matpauser.
Vi har hun på samme rom fortsatt.

Tusen takk for mangen bra svar..
Tar til meg alle tips :-)
Prøvde så optimistisk i kveld med å bada han, gi han grøt og flaska og kosestund etterpå .. men sovna fyst kl.21.30.
Men eg skal følga rådet med å begynna 30 min før og trappa ned.. trur da kan fungera.
Men når deres små ligger på rommet for kvelden og sover, går dere ofta å sjekker? Babycall? Synger dere barnet i søvn?
Sitter dere ved senga til dei er sovna?
Poden min bruker litt tid på å sovna for tida..

bading tar vi sånn alt etter som ka som passer se. prøver å få til kvelds mellom hall 8 å 8.. så får ho være oppe til ho blir trøtt å da legger ej ho i senga si.. ej heller likte det egentli ikke. er 2etg her me. men snuppa får ikke sove om ho skulle ligge nede me oss. er ei som må ha det stillt for å sove, litt for nyskjerrig=). så her måtte ej la snuppa bare få bestemme. har ikke babycall heller siden det er ganske lytt. men ej e oppe ofte å kikker på de begge to.. så ej å sambo går opp hver sin gang, på min komando! hihi..

Her legges han mellom kl.20 og 21, og vi jobber oss sakte til å få det litt tidligere. I kveld sovna han 19.45, da var han veldig furten og trøtt, så fikk i han litt mat og på med pysj, så litt melk på sengekanten før jeg la han, gikk kanskje 5min så sov han. Og har sovet uten så mye som en lyd derifra.
Legger han rett i senga uten å si noe, for gjør jeg finner han jo ut at det er jo kontakt å få, men gir han et lite suss på kinnet [:)], og setter på vuggesang på babycallen. Går ikke ut av rommet før jeg ser at han sover, er jo ikke mange minuttene fra jeg legger han til han sover da.

Krysser fingrene for at han ikke våkner kl.4 som han har gjort noen netter nå [&:], får bare vann og sovner igjen etter noen minutter.

her har det bare naturlig blitt tidligere og tidligere kvelden...han legger seg nå stort sett i 7-halv 8-tida. Bader/vasker han med litt kos og gjerne litt synging...så kveldspupp på senga (i et ganske mørkt og helt rolig rom) og som oftest sovner han da av seg sjøl..hvis ikke så blir det noen nattasanger i armekroken...sovner ofte av det...hvis ikke så legger jeg han i vogga og sitter stille i rommet og putter sutt til han har sovna. Slår på babycallen, og trenger ikke sjekke han med mindre det er lyd på call'en.

Han ligger på vårt rom i 2.etasje og stua er i 1.etasje, så i starten klarte jeg ikke stole helt på babycallen, så var og sjekka til han noen ganger...men det blir lettere og lettere etterhvert, nå er jeg helt avslappa!.. Lykke til! [:)]

Vi synger alltid to faste nattasanger i sengen,så går vi ut.. Hvis han begynner å pipe så gr vi inn for å putte i smokken.

Vi har babycall på,men er innom og kikker i løpet av kvelden[:)]

Back
Topp