Leggerutiner?

Maliya!

Elsker forumet
Hva slags leggerutiner har dere på de litt større barna som sover på eget rom?

Og hvor lang tid tar det før de sovner? Føler at det tar veldig lang tid her bare....

ORIGINAL: Tuppe Nupp

tja, vi steller, så går vi inn han legger seg ned og vi synger litt, også går jeg ut å lukker døra, når han sovner vet jeg ikke, men tror det går ganske kjapt

hender han er urolig og ikke sovner, men stort sett så går det vel kjapt[:)]

samme her. Vi leser ofte ei bok og roa litt ned i stua før vi går på badet.
Så når vi e ferdig på badet, går vi inn på rommet, synge litt til ho også sette eg på spilledåsen og går ut, tar oftast max 15min.
Men veit ikkje heilt kor lang tid det tar før ho sovna, ho e våken når eg går, men ligge å prata litt med bamsane sine.
Ho har alltid sovna når eg ser inn etter ca 20 min[:)]

Åh, her tar det en time og vel så det før han sover, sover i stor seng så han kan gå ut av sennnga som han vil. slutta med sprinkelseng for maaaange måner siden fordi han klatra ut.

Kjønner bare ikke hva jeg gjør galt, han blir lest for og roet ned i stua før vi går på rommet hans, men der inne skal han leke mer, og vil så absolutt ikke legge seg selv om han er stup trøtt... og dette har jeg holdt på med i over tre uker nå!

Hjelp!

her stelles d
så går vi inn å legg han pip å han brum så legges Katarina ned å
æ sei at æ e gla i ho å natti natt så går æ ut å slukke lyset
å som regel e d bom stilt m en gong. kan av å t kan ho ligge å skravle litt m han brum å pip

sliter med det samme[:(] holder det som regel gående til midnatt...

Mina sover på eget rom. Tar vel alt fra 5-15 min..

Her er det kveldsmat ca 18.30 å rett på badet etterpå. Så går de opp i hver sin seng å da bare pakker jeg dem inn. Sier "gla i dæ" og gir nattaklem å nuss. Slår av lyset å går ut. Kan være litt synging eller prating, men de sovner som regel med en gang.

her begynner kveldstellet kl 19.00 går på badet steller,vakser,pusser tenner...så er det på kjøkkenet å få medisin,så går vi inn på rommet leser ett eventyr å så sitter vi der til hun ahr sovnet det tar 10 min totalt med lesing å få henne til å sove[:)]

Godt å se at det ikke bare er meg som sliter med legginga.

I begynnelsen måtte jeg låse døra til romme han, mens jeg også var der så han ikke kom ut. Nå har han skjønt noe av alvoret og blir i senga, men kaver noe heftig leeenge før han sovner. Og så må jeg gå ut av rommet og da blir han veldig lei seg. De siste dagene bare truer jeg med å gå ved å reise meg opp av senga. Da ber han meg legge med ned igjen, deg ned, sier han og gjør det samme selv. Og etter et par ganger med det så roer han seg og sovner til slutt.

Vil helst bare være der en liten stund og gå ut mens han fortsatt er våken, men det funker ikke enda.

Kjønner ikke at dette skal ta så lang tid assååå.....

pia mi gir vi kveldsmat kl 19,så steller vi henne rundt ca kl 1930 etter d får ho sitte å kose med oss til kl 20 også går vi og legger henne i senga og så går vi ut.Etter det sovner ho ganske fort av seg selv..[:D]

Kveldsmat ca. kl 19, kveldsstell og på med pyjamas kl. 19.15. Inn på soverommet, en godnattsang og så går jeg ut. Hun sovner ganske fort av seg selv.

Trur det kan være lurt med å lage faste rutiner og å være streng på at de ihvertfall skal være på rommet etter at de er lagt. Om de er litt våkne og styrer litt, så trur ikke jeg at det gjøre noe. De skjønner etterhvert at de skal legge seg.

Han sover vel enda en lur på dagen? Det kan jo være lurt å begrense den eller legge den til tidligere på dagen, kan jo være at han ikke er så trøtt på kvelden, men det kan selvfølgelig være at han er overtrøtt og derfor ikke vil sove. Det er ikke helt greit å finne ut av det, men rutiner er ihvertfall et stikkord :-)

Back
Topp