Leggerutiner

AlleGodeTingErTre.

Forelsket i forumet
Aprilspirene 2024❤️
Hvordan leggerutiner har dere for baby nå? Vi har samsovet fra start og det har fungert veldig fint fram til nå. Merker hun bruker lang tid før hun faktisk sovner på puppen og jeg kjenner det godt på kropp og rygg nå som jeg er gravid igjen. Så jeg ønsker å avvenne amming i søvn og samsoving på en skånsom måte. Gråtekur er uaktuelt, spesielt nå som hun fortsatt er så liten.
Hvordan har dere gjort det? Del gjerne tips og triks!

Jeg har lagt de i egen seng fra starten av, men har ammet i søvn de første månedene. Etter hvert så begynte jeg å amme siste amming før legging utenfor soverommet og så legge henne trøtt men ikke sovende i senga. Noen ganger må vi bysse henne i søvn, ofte sovner hun selv, men hun er ikke avhengig av at det er meg. Her har vi også en kosebamse som hun har i senga og i vogna og som hun forbinder med søvn, slike overgangsobjekter kan være gode å ha. Ingen gråtekur her heller, men litt protest når jeg går ut kan det være noen ganger. Roer hun seg ikke går jeg inn igjen og sier god natt en gang til. Synger forresten samme godnatt-sang også hver kveld…

Back
Topp