Leggerutiner?

Heffalompenbaby

Elsker forumet
Hvordan er deres leggerutiner?
Leser dere eller synger?

Her leser vi bok, og så får barna ligge med lyset på til de sovner og jeg slukker det når jeg legger meg. :)

Kveldsstell ved 18.30 tiden, så leser vi historie sammen inne hos storebror. Storebror liker å lese litt selv etterpå, for så og sovne ca. 19.00. ❤️

Etter historie hos storebror ligger en av oss voksne ved siden av lillebror til han sovner (om han ikke sovner på fanget under historie). Jeg synger og holder rundt han til han sovner. ❤️

Før jeg legger meg, breier jeg alltid rundt de, nusser de på panna og hvisker at jeg elsker de. Det synes de er så koselig å høre om, hihi. :)

Vi pleide å synge eller høre lydbok, nå er det kun sangen Daidalos som gjelder :D

Kveldsstell og en flaske på rommet hans før jeg går ut. Om jeg begynner å lese eller synge så sovner han ikke, da tror han det er leketid

Kveldsstell, også sang/bok, iblant vil han helst ha sang og andre ganger helst bok. Noen ganger rekker vi begge deler om kveldsstellet gikk effektivt :)

Kveldsstell og så går vinne på rommet hans, han skrur av lyset, vi sier hadet til dagen og takk for i dag, trekker for vinduer, gir god nattaklem og jeg sier elsker seg, takk for i dag, sov godt, sees i morgen og går ut døren .
20 mnd gammel

Guttungen her er snart 2,5 år gammel. Begynner leggerutinene klokka 18:30 etter at barneTV er ferdig. Rydder da lekene og går ned i kjelleretasjen hvor "hovedbadet" og soverommene er. Så blir det en tur i badekaret før pysj og tannpuss. Går inn på rommet, trekker for vinduer, skrur av lys, sier at nå er det natta og synger en nattasang, sier at jeg er glad i han og at han får sove godt, og så ut.
Håper etterhvert på å legge inn det å lese bok, men foreløpig har han lite interesse av dette. Litt usikker på "når" i rekken av leggerutiner, for så langt så går dette ganske knirkefritt, og jeg ønsker ikke å få en sånn "lese meeeeer" når det er tid for natta. Kanskje lese litt før badingen..?

2 barn på 3 og snart 2 år. Kveldsmat, storebror og jeg ser en episode av brannmann sam eller poppeloppane mens lillesøster og pappaen tar kveldsstellet på badet. Når lillesøster er lagt tar pappaen kveldsstellet med storebror. Begge legges uten sang eller bok. Har prøvd det, men de er ikke interessert. Legger de bare i sengen, drar for gardina og sier natta. Den rutinen fungerer godt for mine barn.

Dusj/bad etter kveldsmat, og så legger han seg i køyesenga si. Vi synger en sang eller to og koser litt. Slår av lys og lukker døra. Han er seks år til høsten. Har hatt de samme rutinene i alle år.

Kveldsstell, kveldsmat, nattasang på tv de siste 10 min før han skal sove. Etter det går vi inn på soverommet. Leser fadervår. Så legger jeg meg at med lillegutt til han e sovnet.

Back
Topp