Leggerutiner

Bkno7560952

Første møte med forumet
Har en datter på snart 6 mnd. Sliter med å legge henne på kveldstid. Er ikke noe problem på dagtid, da sovner hun med en gang i vogna. Sover ute på dagtid. På kveldstid hylskriker hun. Tar henne opp og legger henne ned igjen i sengen. Har tatt henne ut av rommet noen kvelder og da smiler hun og virker fornøyd fordi hun blir tatt ut av rommet. Selv om jeg ser at hun er kjempetrøtt. Hun sover på eget rom. Jeg ammer og hun spiser som regel en gang på natten når hun har sovnet. Legger seg rundt 18-19 på kvelden. Men det virker som hun er litt utspekulert. Hun roer seg ikke i sengen eller når jeg tar henne opp og går rundt med henne på rommet, men med en gang jeg tar henne ut av rommet slutter hun å gråte og er fornøyd. I kveld var det mannen min som la henne. Vi bestemte oss på forhånd at vi skulle gå ut og inn. Ta henne opp og trøste henne, legge henne ned igjen. Og gjennta dette. Hun gråt veldig, men sovnet etter 45 min. Lurer på om noen har tips/råd? Jeg skal begynne å jobbe om 1 mnd, så hadde vært greit å ha kveldslegging i boks før den tid. Tenker å fortsette med det vi gjorde i kveld, noen kvelder til for å se om det kan funke. Jeg har jo lest mye om at man ikke skal la babyer gråte. Men vi går jo ut og inn OFTE, tar henne opp og trøster henne for så å legge henne ned igjen. Kom gjerne med innspill/forslag. (Mannen min prøvde også å sitte inne hos henne, men det hjalp heller ikke)

Hører ut som slik mini holdt på før vi gikk ned til 2 hviler på dagtid. Hun var rund 6-7mnd da. Hvor mamge hviler har hun?

Jeg syns det er vanskelig npr de er så små... Jenta mi var åtte eller ni måneder da hun begynte å sovne for natten ved sjutiden, og da kom det litt av seg selv. Da hun var seks måneder var hun inne i en ganske søvnløs periode, og det var liksom ingenting vi kunne gjøre med det. Jeg håper dere finner ut av det! Det eneste rådet jeg har er å prøve og ikke stresse med det, selv om jeg skjønner at det ikke er så lett. Lykke til! :-)

Kanskje hun er inne i en periode der hun enten ikke er trøtt nok eller for trøtt ved leggetid? Dagsoving varierer jo mye i løpet av babytiden og behovet for antall timer våkentid etter siste dupp varierer.

Mitt tips er å aldri aldri aldri gå ut av soverommet når dere først har gått inn. Nå når du har gjort det så vil det ta litt tid før hun godtar at du ikke konmer til å gjøre det igjen. Kanskje det hjelper å legge seg på soverommet? At du ikke går ut. Etterhvert som hun aksepterer at leggetid betyr å være på rommet og ikke gå ut kan du gå ut etterhvert.

Ville også prøvd å legge litt før eller litt senere.

Enig med mrs lutz om å aldri gå ut av soverommet. Det praktiserte vi med eldste og han har stort sett vært veldig flink å legge seg.
Men vi har hatt perioder med ulike problemer, men det har alltid vært det; perioder, som går over etterhvert. Men dere kan jo vurdere om dagsovingen eller leggetiden bør justeres først :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back
Topp