Leggerutiner

Kryssedull

Gift med forumet
VIP
Aprillykke 2016
Hvor lang tid tar leggerutinen deres? (Fra du kommer inn på badet og begynner steller til mini sover)

Og hva inngår i leggerutinen? :)

Vi går på badet 18.45-19.00. Da vasker vi hender, ansikt og nedentil. Jeg smøret han godt med krem da han har litt atopisk eksem. Vi går inn på soverommet og han får pupp og vi koser oss litt. Deretter legger jeg han i veggen og vi synger nattasang og jeg vugger han i søvn. Han sovner som
regel rundt 19.30. :-)

Her kveldstellet en gang mellom halv sju og åtte(som regel rundt sju,tar det når hun har gjort i bleia så hun må skiftes på)..har hatt samme tidspunkt fra hun var rundt 6 uker, selv om hun aldri sovna før 1/2 på natta..
I kveldstellet inngår det bleieskift, d-dråper,vask med klut eller bading (i dag fikk hun bli med i dusjen) og skifte til nattdrakt, og så må jeg smøre henne litt for hun er ganske rød under dobbelhaka :)
Etter at dette er gjort går vi opp på stua, så er det tid for litt kos og så mat, eller rett på mat(kommer an på når hun spiste sist). Den siste tida har hun sovnet mellom 21.30 og 22.30 (bortsett fra i helga da hun hadde flere gråteøkter etter at hun ble lagt,men det bedra seg heldigvis litt i går).
I dag har alt gått som en drøm (bank i bordet), gikk på badet halv åtte, først dusja jeg og så fikk lille en dusj når jeg var ferdig,så bleie,nattdrakt osv, rett opp på stua for mat, spiste en i 20 min før hun sovna,vekte henne så hun fikk rapa, la henne til på andre sida hvor hun begynte å spise og sovna nesten momentant, lot henne henge på i 20 min,la henne og hun sover fortsatt :)
Så i dag er det vel litt over en time fra start til soving :)

(huff,dette ble langt :P)

Er litt usikker på hvor lang tid det egentlig tar. Varierer mellom 30 og 60 minutter, tipper jeg. Vi begynner stort sett leggingen rundt halv syv, da begynner han å bli trøtt.

Først går vi på badet; vasker eller bader og tar på pysj. Så går vi opp på soverommet, legger oss i sengen min og ammer. Stort sett vil han ha begge to. Etter pupp har han som oftest sovnet, men tar ham opp for å rape. Så blir han lagt i sengen sin, får smokk og koseklut og suss på panna. Med mindre han har vondt i magen eller er varm sovner han innen fem minutter.

Å herlighet , her tar d en halvtime- tre kvarter når han er kommet i senga før han sovner og da må jeg gi han tutten mange ganger , men tenker jeg skal ikke gi opp for det blir bare bedre og bedre. Men er i seng til kl 19. Siden han bruker så lang tid på å sovne.

Minimum er flaske og rett i seng, ca ti min. Om vi bader tar det fort 30 min. Hun sovner innen 1-2 min...

Sendt fra telefonen min! <3Appen<3

Så gøy å få høre hvordan dere gjør det :) vi har jo alle med nesten de samme elementene! Jeg spør egentlig for det slo meg i går at vi bruker ca45 min på legging, og så syns jeg det hørtes fryktelig lenge ut... Men det er jo ikke det da heldigvis :) her går vi på badet, vasker ansikt og hender og under haka. Bytter bleie, tar på pysj. Så går vi inn på soverommet, og så leser vi litt i boka. (Glemte å lese en gang, og lille nektet å sove, fant fort ut at vi rett og slett måtte lese, og da sovnet hun!) og etter en liten historie får hun mat. Og så mater vi lenge, og så synger vi litt mens hun legger seg i senga. Da sovner hun somregel rimelig kjapt, eller så må jeg vugge litt før hun sovner helt :) hehe jaja.

Her tar vi på pysj og vasker hu litt rundt 18, gir mat rundt 18.30, hu sovner på puppen så går å legger henne, hu begynner å hyle så jeg prøver å gi henne mer mat, men hyler når hu blir lagt ned, så begynt å ta henne med på stua, koser i et par timer før hu får mat i en times tid, sovner odrentlig godt og jeg får endelig lagt henne ned i senga si!

Her sover mini i vogna rundt 17-18 tiden fortsatt. Jeg tar på nattdrakt og vasker han rundt 19 i samme tid som storebror. Når kl begynner å bli 20-21 er han trøtt og vi går opp på rommet. Her ammer jeg han i søvn over 30 min - 1 time mens jeg skriver med dere på bv:-)

Ja, altså: mini sover en times tid i vogna, og er da våken igjen rundt 18..

Back
Topp