Leggerutiner

lillerypa

Forumet er livet
Hvordan rutiner har dere rundt leggingen?

Ingen rutiner dessverre. Hver kvrld er en åpen bok. :p

Kveldsgrøt rundt 17:30-18:00
Kveldsstell rundt 18:00-18:30
Amming og legging mellom 18:30-19:00 :)

Sovner som regel innen 19:00!

Hun får grøt ca 18, etter grøten henter vi stellematta ut i stua så hun får ligge litt naken. Nakenleking er dagens høydepunkt :) Noen dager bader, og da er det ikke alltid tid til å være så mye naken :p Ammer i senga mellom 18.45-19.15, noen dager sovner hun under amming og da legger jeg henne over i egen seng. Hvis hun ikke sovner må jeg holde hånda mi over ansiktet hennes så hun kan kose med fingrene til hun sovner :p Da ligger hun selvsagt også i egen seng. Har alltid på musikken på babycallen mens jeg ammer :)

graut i 16. - 17 tida... prøver å halde han våken så han ikkje skal ha ein liten lur i 18 tida.

Derosm han har ein liten lur i 18 tida, så vekker eg han ca etter 20 min kl. 18...
lager kvelds til eldste, ammer, så skifter vi bleie, tran og tannpuss..
Kl 19: Tannpuss og bleieskifting på eldste...

19.30 ferdig med sang og bok...

21.30: Sovna

I dag sov han ikkej i 18 tida, og sovna ca 19 etter tannpuss osv...
våkna etter ein time for mat og sover endå :)

Her prøver vi å få til siste dupp fra 16.00-17.00, hun klarer som regel ikke være våken mer enn 2 timer av gangen. Så leker vi litt. Evt. Hun blir med på å lage middag. Vi spiser. Prøver å gi henne grøt. Men ofte grinete på kvelden så grøten tar vi alltid til lunsj og midt på dagen. Så er det bading, dagens høydepunkt. Hun elsker å bade. Så rundt 18.30-19.00 er det flaske og lesing av eventyr i voksen sengen. Så legger jeg henne i egen seng og kysser henne god natt. Sovner av seg selv men noen ganger kan det ta litt tid så må gå inn og ut for å snu henne, gi smokk og/eller resten av flasken. Kan ta alt fra 15min til 2timer før hun sovner. Men tar henne aldri ut og helst ikke opp av sengen. Bare snakker og leker med bamsen sin før hun sovner. :p Klager litt innimellom.

Grøt mellom seks og syv. Nærmere seks. Hun har en liten dupp fra 17-18.
Så steller pappan henne og avhengig av hvor trøtt hun er så leker hun litt eller så går jeg opp med henne, gir henne pupp og legger henne.
Det går som gull. Bank i bordet :D

så deilig ;) Her vart alt superlett, heilt til han vart veldig krafig forkjøla i halvanna veke... :\ ødela alt!:P

Her er det også pappaen som tar kveldsstellet :D

Jeg gjør aldri det, med mindre mannen er borte :p

Kveldsgrøten samtidig som de to store spiser kveldsmat, ca 19.30, på med pysj og tannpuss rett etterpå og i seng til ca 20.30, da sover han stort sett til i ett-to tiden og vil ha litt pupp, sovner kjapt igjen og sover til ca halv syv.

Vi har forsøkt å få ham i seng tidligere, men det har ganske enkelt ikke funket.

Kveldsgrøten samtidig som de to store spiser kveldsmat, ca 19.30, på med pysj og tannpuss rett etterpå og i seng til ca 20.30, da sover han stort sett til i ett-to tiden og vil ha litt pupp, sovner kjapt igjen og sover til ca halv syv.

Vi har forsøkt å få ham i seng tidligere, men det har ganske enkelt ikke funket.
Sånn er det visst :)

Back
Topp