Leggerutiner

mille.

Gift med forumet
I dag er det dag 2 på "mami3's leggeoppskrift"...
Og jeg er veeeldig spent på hvordan det går!!

I går var det grining i nesten nøyaktig 20min så var det stille
stakk dyyypt i morshjertet å høre på det uten å ta henne opp, men vi måtte være sterk!

Så nå er det snart bad, stell og runde 2...

Ønsk oss lykke til!!! [:o] [:)]

ORIGINAL: mille.

I dag er det dag 2 på "mami3's leggeoppskrift"...
Og jeg er veeeldig spent på hvordan det går!!

I går var det grining i nesten nøyaktig 20min så var det stille
stakk dyyypt i morshjertet å høre på det uten å ta henne opp, men vi måtte være sterk!

Så nå er det snart bad, stell og runde 2...

Ønsk oss lykke til!!! [:o] [:)]

hvordan er denne oppskriften[:D] vi tar gjerne imot tips[:D] her

Må få høre hvordan d går da..[;)] 

Spent på hvodan det går jeg også, men hvordan klarer dere 20 min med babygråt?? Jeg klarer ikke 2 min. De har så sår gråt den går gjennom marg og bein hos meg. Tror jeg venter litt til med å få henne til å sove aleine synes det er kos å vugge henne i søvn, de vokser så utrolig fort så jeg nyter alt av babytiden.

Sorry alle sammen ikke for å peke finger eller for å gi dårlig samvittighet....

MEN LAR DERE BARN UNDER 3 MND LIGGE Å GRINE !!!!!???????????????????????

Jeg er da bare 1 gangs mor... Men har lest opp og ned i mente.. Spesi Gro Nylanders bøker og alle sier inkl sykehus, Helsesøs osv at barna de første leve mnd skal tas opp så fort de begynner å grine (snakker ikke om sutring)... Dette for at de skal bli trygge på at det er noen der for dem !..... Dette savfester et trygghets bånd barne trenger...
Så for de som ikke viste dette, nå vet dere det [;)]

MEN HADDE aldri latt jenta mi på 3 uker ligget å grine.... Jeg gir henne pupp med dempet lys når hun skal legge seg..Dette hjelper...

Denne er tatt ifra linken jeg har lagt inn nedenfor som er ifra

"Du bør reagere raskt når babyen gråter. Hvis babyen opplever å bli ignorert vil det oppleve dette som svært negativt. Et nyfødt barn har ennå ikke lært å skille seg selv fra omgivelsene. Det skal nå lære om seg selv og sine nærmeste omsorgspersoner. Hvis det opplever å ikke få svar på sine forsøk på kontakt vil dette kunne gjøre at barnet får et vanskelig forhold til seg selv og andre i fremtiden. Det vil vende fortvilelsen mot seg selv. "

LES: feks dette !!!
http://www.mammanett.no/design.php?side=barnets%20utvikling/barnets%20graat/0-6mnd

NÆ sorry for at jeg er noe hard i klypa her..... men jeg synes det virker fornuftig det som står i de fleste bøker og rundt forbi.. Det er gammel tanke at barnet skal gråte seg i søvn....

Så får de som vil slenge noen ord til meg... jeg tåler så pass [:)]....

Jeg la henne selvfølgelig ikke ligge og gråte om hun hadde fet vondt.
Det er bare litt sutring, og kos og rolig prat går jo fint, men jeg har ikke tatt henne opp igjen.

-og i går var det 10 min med litt grining så var det helt rolig og hun sov i 4timer.
Synes dette går helt fint jeg!

Litt barnegråt må vi da tåle...
ellers hadde vi vel sittet her uten å tørre å gå i dusjen engang?!?

detta går så fint så..men jeg vil bare si at jeg vil ikke dra på meg hele marsgjengen her..om du ikke føler dette er rett for deg og ditt barn så la være..jeg har 3 barn og føler meg ganske så trygg på det jeg gjør..vil ikke at folk her inne skal se på dette som noe "fælt" for det er det rett og slett ikke..må bare få sagt..vis barnet at dere er der når det gråter.håper jeg skrev det i innlegget første gang?!!!!det skal jo seff ikke bli ignorert..men ikke gjør dette vis dere ikke føler dere trygge på det.og dette er ikke "min oppskrift" jeg har lært det andre steder igjen..[:)]så da var det sagt..takk for meg[:D] men seff,lykke til, til dere som prøver[:)]

var ikke mening at du skulle få pepper for dette, var bare lettere å forklare det ved å kalle det det...
Første dagen er det jo litt ekkelt -tenk hvis osv....

men jeg synes det er godt å ha litt rutiner på det, og det virker ikke som datteren min har vondt av det heller.
Håper ikke alle her inne tror jeg/vi er onde av den grunn... [&:]

hehe..det er godt..ja jeg skjønner deg godt.helt i orden[:)] 

Håper snuppa di sov lenge og godt i natt. [:)] Jeg har vært altfor snar til å ta opp Petter i hvertfall. For han griner ikke, men ligger og sutrer. I går lot jeg han bare sutre og styre med det han holdt på med, og det tok ikke mange minuttene før gutten sov. [;)][:)]

Begge dagene har hun sovet til rundt 2- halv 3, da er det mating og oppi sengen igjen.
da er det ikke noe særlig styr. hun ligger og kikker litt før hun tilslutt sovner igjen [:)]

Prøvde meg på d der igår jeg oxo..Men her så gråt hun i nesten 30 min, og vi satt på senga ved siden av (hun såg oss ikke) sa natta, og ga henne smokken..Men jeg klarte d rett å slett ikke..[8|][:(]
Måtte ta henne opp for jeg fikk sååååå himla dårli samvittighet, og jeg ble så lej meg..[:(]
Så den "metoden" passer ikke oss..Ikke enda hvertfall..

Jeg skrev i hoved innlegget at sutring er ikke noe problem.. men for meg er sutring litt grått i x antall sekund..
Gråt over et halvt minutt uten stopp så er det gråt (for meg) og da mener jeg hun trenger kos, mat, rap, bleieskift ol...

Og som de lærde sier "barnet trenger å lære at dere er der".. Jeg for min del går i dusjen når jenta mi sover godt på dagen [:)]
Skulle hun våkne så får jeg heller gå ut og ta henne.. men shampoo i håret og alt [:D].. Næ kansje jeg greier å få det ut først[8|]

Jeg ville ikke henge ut mami3, jeg bare forsto det slik at det var hennes ide.. Men er noe redd for at noen medl skal bare få med seg deler og la barnet ligge å GRÅTE over lenge tid... Vet nå hva mami3 mener og ikke lar barnet ligge å gråte men trøster det..

SE på det slik om du får dårlig samvittighet over å høre barnet gråte så er det nok en god grunn for det..
Vi er / skal være programert til å ta vare på det...

+ Jeg snakker om barn under 3 mnd.. Da det er denne gruppen som trenger å lære den grunnleggende kontakten med foreldrene...

Men jeg er glad for at alle er inne her er så pass vokse at de kan ta det jeg skriver/skrev på en konstruktiv måte [:D]
Hadde det vært på DinBaby sine sider så hadde det bli stygt [;)] ...

ORIGINAL: Linni puse gal

Jeg skrev i hoved innlegget at sutring er ikke noe problem.. men for meg er sutring litt grått i x antall sekund..
Gråt over et halvt minutt uten stopp så er det gråt (for meg) og da mener jeg hun trenger kos, mat, rap, bleieskift ol...

Og som de lærde sier "barnet trenger å lære at dere er der".. Jeg for min del går i dusjen når jenta mi sover godt på dagen [:)]
Skulle hun våkne så får jeg heller gå ut og ta henne.. men shampoo i håret og alt [:D].. Næ kansje jeg greier å få det ut først[8|]

Jeg ville ikke henge ut mami3, jeg bare forsto det slik at det var hennes ide.. Men er noe redd for at noen medl skal bare få med seg deler og la barnet ligge å GRÅTE over lenge tid... Vet nå hva mami3 mener og ikke lar barnet ligge å gråte men trøster det..

SE på det slik om du får dårlig samvittighet over å høre barnet gråte så er det nok en god grunn for det..
Vi er / skal være programert til å ta vare på det...

+ Jeg snakker om barn under 3 mnd.. Da det er denne gruppen som trenger å lære den grunnleggende kontakten med foreldrene...

Men jeg er glad for at alle er inne her er så pass vokse at de kan ta det jeg skriver/skrev på en konstruktiv måte [:D]
Hadde det vært på DinBaby sine sider så hadde det bli stygt [;)] ...

thihi[:D][:D]så enig, så enig[:)]

Tror igrunnen vi er ganske enige her inne jeg! Selv har jeg også litt andre regler for når jeg tar Ludvig opp om natta, det er bare når han er sulten eller har vondt i magen. Hvis han ligger og "grynter" etter at han har spist og blitt skiftet på, så gir jeg ham sutten og ser om det roer ham. Hvis han fortsetter å være urolig etter å ha gitt ham sutten noen ganger, eller at han begynner å skrike, tar jeg ham opp og går litt, for da er det som regel en rap på gang eller litt mageknip.

Sambo er livredd for å at han skal sove sammen med oss, så det gjør vi bare innimellom på morra'n etter at han har dratt på jobb. Er igrunn greit det, at han lærer seg å sove i sin egen seng, om dagen får han derimot ofte sovne på magen min og kose etter maten.

ORIGINAL: Madre Mia

Tror igrunnen vi er ganske enige her inne jeg! Selv har jeg også litt andre regler for når jeg tar Ludvig opp om natta, det er bare når han er sulten eller har vondt i magen. Hvis han ligger og "grynter" etter at han har spist og blitt skiftet på, så gir jeg ham sutten og ser om det roer ham. Hvis han fortsetter å være urolig etter å ha gitt ham sutten noen ganger, eller at han begynner å skrike, tar jeg ham opp og går litt, for da er det som regel en rap på gang eller litt mageknip.

Sambo er livredd for å at han skal sove sammen med oss, så det gjør vi bare innimellom på morra'n etter at han har dratt på jobb. Er igrunn greit det, at han lærer seg å sove i sin egen seng, om dagen får han derimot ofte sovne på magen min og kose etter maten.

Dette er som om jeg skulle skrive det selv... Rart å høre hvor lik Eira er lille Ludvik [:D]

Om morningen etter 8-9 ammingen så hender det at jeg ønsker 1 time eller to ekstra på øyet, da får Eira sove mellom oss med egen dyne.. Vi har en veeeldig stor seng [:)]

Back
Topp