Leggerutiner! Tips ønskes!

Solsikke321

Blir kjent med forumet
Hva er deres legge rutiner? Frøkna her på 6 mnd er avhengig av puppen eller vogn for å finne søvnen. Om vi prøver å legge henne ved at vi sitter med henne å synger rører ved henne skriker hun som fra en annen verden.

Når legges deres små? Hvordan sovner de? I egen seng? Foreldrenes? Ved puppen?

Pr nå legges frøkna i 19.tiden. Men våkner utover kvelden og må da ammes igjen virker ikke som det er fordi hun er sulten, men for trygghetens skyld❤
 
Han legger seg samtidig som meg og sovner ved puppen. Jeg stresser ikke med det der. Har ei på 6.5 og en på 4 også og de sover i egne senger og legger seg tidlig nå selv om de også la seg samtidig som meg som babyer. De er ikke sånn for altid.
 
Sniker.

ammer i søvn så lenge det går med mine barn :) De sovner selv når de er klare for det. Eldste min på 3 ble aldri avvent å sovne på puppen, men det sluttet å funke og da sovnet han selv uten problemer. Jeg og pappaen byttet på legging fra han var året uten problem og, sovnet på puppen med meg og uten med pappaen. Har også samsovet lenge med mine, eldste sover endel selv og endel med pappaen, yngste på nesten 8 mnd ammes i søvn og samsover med meg. Dvs, han sover endel kvelder inne hos broren sin hvis jeg har lagt begge der. Han flytter ut av vårt rom når det passer seg. For noen måneder siden våkner han mye på kvelden, nå har han en periode hvor han sovet hele kvelden. Husker fra storebror at det varierte mye første året uansett, men når han bikket året sov han mer stabilt. Det går seg til og svinger så fort nå uansett :)
 
Hva er deres legge rutiner? Frøkna her på 6 mnd er avhengig av puppen eller vogn for å finne søvnen. Om vi prøver å legge henne ved at vi sitter med henne å synger rører ved henne skriker hun som fra en annen verden.

Når legges deres små? Hvordan sovner de? I egen seng? Foreldrenes? Ved puppen?

Pr nå legges frøkna i 19.tiden. Men våkner utover kvelden og må da ammes igjen virker ikke som det er fordi hun er sulten, men for trygghetens skyld❤

Mini er klar for seng allerede kl 17.30, så jeg forsøker å ha han i seng til kl 18 og så sovner han rundt 18.20-18.40.
Hvor fort han sovner varierer veldig. Noen uker er legging vanskelig, andre uker (som nå) går det veldig fint.
Vi flyttet mini til eget rom på tirsdag. Da hadde jeg rett og slett fått nok av å måtte ta hensyn til mini mtp lyd. Han ble flyttet i egen seng på vårt rom da han var 5 mnd. Han blir 6 mnd i morgen.
Noen netter hender det at han samsover med meg deler eller hele natten.

Rutine på dagen er å ta på nattpose og så legges han i sengen sin. Får tutt og vogndyne over seg. Deretter skrur jeg på hvit støy via myhummy.
På kvelden så tar vi først på pysj, deretter ammer vi og så tar vi på nattpose. Sier vår lille godnatt-frase og så er det i seng. Tutt, dyne og hvit støy. Vi ammer hver 3t gjennom natten. Noen ganger våkner han mellom ammingene pga kaving/urolighet, men det kommer seg forhåpentligvis.

Det jeg vil si er det samme som de over; plutselig så ordner det seg for dere! Vi måtte ha bæresele hver dag mellom mnd 2-4. Og så snudde det seg plutselig over natta. Jeg merket at han ble urolig i bæreselen og jeg testet dermed sengen vår. Der roet han seg nesten med engang. Og så jobbet vi utifra det :)

Vi kunne gjerne samsovet lengre viss han ikke var så urolig om natten. Så vi har begge godt av å sove hver for oss.
Og de nettene hvor vi samsover idag pga magevondt eller større urolighet hos han så er det bare kos :Heartred
 
Har henne i sprinkelsenga, fjerna den ene siden og har den helt inntil vår seng. Har siden hun var født rapa, byssa og kosa litt med henne etter kvelds/nattamming og ellers på natta. Når hun har vært rolig/nesten sovnet har jeg lagt henne i sin seng, og lagt meg selv ved siden av i min seng. Om hun har blitt urolig igjen har jeg lagt en hånd oppå hennes/lagt hånda mi inntil kinnet hennes/støket henne på hodet. Om ingenting funker tar jeg henne opp igjen og gjør det samme om igjen.

Hun ble 6 mnd på mandag, og nå sovner hun enkelte kvelder uten at jeg gjør noe som helst. Mens andre kvelder behøver hun litt mer støtte og hjelp for å finne roen. Straks jeg hører at pusten hennes blir tyngre forsøker jeg å løfte bort hånda. Så tar jeg den tilbake om hun begynner å kave igjen.
Noen kvelder har jeg logget der inne nesten hele kvelden. Mens nå sover hun stortsett fra 19-08 med amming kl.23 og i 4/5 tiden.
 
Takk for mange utfyllende svar. Godt å vite at det er flere som har det slik. Prøver å huske på at det er en fase dette også
 
Her sovner lillemor ved amming på sengekanten. Legger henne i 19:30/20 tiden. Alt ettersom når siste hvil er.
Hun sovner ikke av seg selv, men nå har jeg ikke vært god å lage de vanene for henne.
Har samsovet med alle mine og det blir nok sånn lenge med denne snuppa også
 
Back
Topp