Leggerutiner og mat om natten

HeidiR

Betatt av forumet
Juli13-jentene
Når legger dere barna om kvelden, hvor lenge sover dem før de våkner og vil ha mat? :)

Vi steller og ammer ved åtte tiden og koser frem til ni-halv ti, så legger jeg hun i sengen og hun sovner av seg selv og sover til ca 03-03.30, før hun spiser og sover til ca 06.30-07.00.. Flere som har unger som sover lenge først på natten og våkner hyppigere etterhvert?

Ja, mini har som regel en lengre soveøkt på 3-5 timer, så våkner han nesten hver time etter det. Sånn kan vi holde på frem til 9-10 tiden faktisk :)

----------------------------
Fødte en gutt 20. juli ❤

Når legger dere barna om kvelden, hvor lenge sover dem før de våkner og vil ha mat? :)

Vi steller og ammer ved åtte tiden og koser frem til ni-halv ti, så legger jeg hun i sengen og hun sovner av seg selv og sover til ca 03-03.30, før hun spiser og sover til ca 06.30-07.00.. Flere som har unger som sover lenge først på natten og våkner hyppigere etterhvert?
Mer eller mindre helt likt her...

♥ Mamma til verdens herligste Sondre ♥

Har begynt med legging rundt 19 tiden (om han ikke er veldig plaget av nakken/ magen).
Da får han mat, skiftes på, nattpysj på og litt mer mat om han vil på senga.
Så sover han som regel til mellom 23-01 en gang.
Får mat og da sover han av og til frem til 04 og andre ganger kan det gå helt til klokka 6.

Nå plages jo han en del med nakken så det har jo blitt uttallige våkenetter men etter at vi begynte med flaske går det litt bedre og han faller lettere til ro igjen. Men ja. Han er jo som du nevner en som som regel sover lenge fra 19-01 og kortere tider etter det..

Leggetid samtidig som storesøsknene så alle tre sover kl.19. Da sover han til 0530-07. Våkner han før 7 får han flaske og sovner igjen. Kl. 7 står vi opp uansett.

Lillebror 24. juli

Her er det vanskelig å få han i seng før i 22-tiden.
Han er så urolig og skal ha nærhet og kos.
Sovner oftest greit i egen seng i 22-23 tiden og sover da til et sted mellom kl 5 og 7.
I dag sov han til 6:30 :) Så sov vi igjen til 9 :)
Om han våkner tidlig, f.eks i 5-tida så våkner han igjen i 7 tiden.
Så ja, han har alltid en lengre soveøkt først.

❤ Prinsen født 3.juli ❤

Her stelles og legges hun halv ni/ni, våkner i 3 halv 4 tida, spiser og sover til seks, halv syv, spiser igjen og våkner igjen mellom åtte og ni. Da står har jeg rukket å levere storesøster i bhg og kost meg med dagens første kaffekopp :-)

**JENTE FØDT 10.03.2010**
**JENTE FØDT 05.07.2013**

Han har begynt de siste dagene å sove lenge nå etter kvelds.han får mat rundt åtte-ni og sover til tre-fire:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Her legges hu kl 23 etter hyppig mating fra kl 19. Da sover hun til mellom 04-06 om morran. Etter det er det ca kl 08. Og da står vi opp.

Mat ca kl 19. Sovner ca 20. Sover til ca 4. Får mat og sover da til ca 8:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Pysj kl21, mat 21.30, mat ca 5-6 (ligger bare å sutter litt så sovner han igjen) åså morgen i 8 tia ca...:):)

♥Nydelig prins 14/7-13♥

Ganske likt her og. Får siste flaske i21 tiden, egges i senga ogsovner selv der. Sover til 03-03.30. Bruker da ca 30 min på å sovne igjen, vrir seg att og frem, sparker og kaver. Sover da til mellom 05.30 - 06.30, å så går det i ett hver tredje time etter det (noe oftere igjen på kvelden).

Hun er som oftest mye våken etter 17.00.. hender hun tar en liten lur etter dette.. Spiser i sekstida. Kveldsstell i åttetida, ammer henne i senga til hun sovner mellom 21.00 og 21.30.. Våkner ca 03.30 for en liten matdråpe sover til ca. 07.00-07.30

Vi hadde drømme natta i natt:) så skal prøve å gjøre det samme i kveld som i går;) prøve å holde henne våken fra 1900, sette på pysj mellom 20.00 og 20.30 og så amme toø hun legges 21.30:) Da sov hun til 04.30 og så til 08.00:D håper det ikke var en gangs greie:p

♥Termin 25.07.13-Prinsessa født 19/7-13♥

Nesten helt likt som deg her, bare at han (de kveldene det går som vi vil) sovner 20-2030. Oppe kl 3 og 6-7 ca.

Back
Topp