Leggerutinene på dagtid?

Jorlin

Glad i forumet
VIP
Hvordan er leggerutinene deres på dagtid? Legger dere rett i seng/vogn å så sovner barnet eller triller/vugger dere til barnet sovner?

Litt opp og ned. Prøver først å bare legge henne ned, og noen ganger ligger hun bare og titter i vogna til hun sovner :)

Andre ganger er hun mer urolig og jeg må vogge litt.... Går sjelden tur for å få henne til å sovne, men er vi ute og går sovner hun veldig lett :)

*trinemor* skrev:
Litt opp og ned. Prøver først å bare legge henne ned, og noen ganger ligger hun bare og titter i vogna til hun sovner :)

Andre ganger er hun mer urolig og jeg må vogge litt.... Går sjelden tur for å få henne til å sovne, men er vi ute og går sovner hun veldig lett :)

samme her

legger han i senga så sovner han selv med engang. samme hvis jeg legger han i vogna.

turboquattro skrev:
legger han i senga så sovner han selv med engang. samme hvis jeg legger han i vogna.

Har han alltid gjort det, eller har du tilvent ham det? Skulle gjerne lært min dette før barnehagestart å lurer på om det er lurt å starte tilvenning snart :)

I motsettning til natta kan Noah faktisk legges i kurven å finne roen selv;) Men ikke uten at han er trøtt... 
Men det er veldig varierende hvor ofte osv han sover på dagen.. men det blir som regel ikke lengre enn 30 min... Powernaps lenge leve hehe

Jorlin skrev:

turboquattro skrev:

Har han alltid gjort det, eller har du tilvent ham det? Skulle gjerne lært min dette før barnehagestart å lurer på om det er lurt å starte tilvenning snart :)

har alltid gjort det. ifra vi kom hjem ifra sykehuset så har vi fulgt ungens egen rytme og rutiner. han sover til faste klokkeslett gjennom hele døgnet for det er da han er trøtt og vil sove selv. gir han da mat og ny bleie før jeg legger han i senga og da har han igjen øynene med engang jeg legger han ned i senga.

Han legges i sengen om vi skal være inne, men dersom vi er ute eller et annet sted så blir han lagt i vognen. Han sover like godt begge steder og trenger ikke å bli vugget i søvn. Men har han en dag hvor han er litt urolig og han ligger i vognen tar jeg selvsagt å gynger den litt ;)

Er vi bare hjemme på dagen, legger jeg henne bare rett ned og parkerer vogna på verandaen. Hun er våken i max 2 timer før hun må sove, hun får ikke være våken lengre da - blir så sliten og kan starte det hylekoret!!!
Står opp oftest kl 08, og første dupp er fra 10 - 12(13) og neste dupp fra 14(15)-senest 17.00.. Men er vi på farten en dag, triller eller kjører bil blir det mer tilfeldig når og hvor lenge hun sover.. 

ingen rutiner enda, men han sover ofte i trillende vogn og kjørende bil. våkner ofte når vi stopper trilling eller kjøring. når han suttrer prøver jeg mat eller søvn, så vi har ikke noe fast tid enda! han bestemmer!

Back
Topp