Leggerutine

x1xSchmoopy

Forumet er livet
Hqr dere begynt med noen leggerutine på de små ennå? I så fqll, hvq gjør dere?

Vi hqr ikke begynt med det endq vi, dq det er umulig å vite når hqn tqr kvelden. Det kqn være qlt frq 18 - 21.

Tqr derfor ikke på hqn pysj bl.q, men hqn ligger i bodyen. Hqr litt dårlig sqmvittighet for det. Men tror ikke vi kommer til å få til noen bestemt soverutine på hqn ennå. Hqn sliter sånn med å sove når det er lyst.

Hqn sover på nqtten, det er det viktigste. Tror rutinen må komme etterhvert[&:]

Hei, jeg har heller ingen rutine på kvelden. Han sovner når han har lyst, og det er ikke alltid han har. Jeg sliter også til å få han til å sove om dagen. Han bare ligger å later som han sover og når jeg går fra han våkner han og hylskriker.... slitsomt!!! Har ikke ticker jeg men gutten min er 19 dager.

Hvor hen i oslo bor du. Jeg bor på st.hanshaugen... Kanskje vi kunne møtes en gang å gå på trilletur, cafe...

Bor på Helsfyr.

Jq, det hqdde vært hyggelig[:D]

Måtte blitt trilletur først dq eventuelt, for jeg er ikke helt trygg på å hq hqn med inn på steder. Er så redd hqn skql få et gråteqnfqll jeg ikke får stoppet[&:]  Hqn våkner nesten med en gqng vognq stopper[&o]

Om det pqsser for deg, kunne vi prøvd å få det til ukq etter påske.

ok, skjønner hva du mener... var på oslo city, og plutselig ble det skrikeangrep så jeg ble nesten flau[:)] heldigvis var jeg sammen med en venninne, som også er mor, og fikk roet han ned....

men uken etter påske passer bra for meg... vi håper på sol, og varme[:D]

ORIGINAL: anette80

ok, skjønner hva du mener... var på oslo city, og plutselig ble det skrikeangrep så jeg ble nesten flau[:)] heldigvis var jeg sammen med en venninne, som også er mor, og fikk roet han ned....

men uken etter påske passer bra for meg... vi håper på sol, og varme[:D]

Oh yes[:D] 

Sender deg pm på mobilnr mitt, så kqn vi høres litt nærmere[;)]

vi har allerede begynt med rutine.legger han mellom 9-10 og bytter til pysj i 8 tida.siste matinga tar jeg på soverommet med rolig musikk og lite lys.bruker som regel å roe seg da..

Rutine og rutine.... Vi prøver å begynne med kveldsstellet i ni ti tida, også mat etter det. Da sitter vi på soverommet, ikke noe lys. Koser et par minutter etter maten, og legger han i senga, da er klokka ca 22.30 og han pleier å sovne etter ei lita stund. Jeg bare går når jeg har lagt han, for blir jeg der så sovner han ikke[&:]

Legger han så seint for at mamma og skal få litt søvn[:D] For rundt tre er han våken, og da vet vi aldri om han vil sove igjen eller ikke[;)]

Vi prøver å innføre leggerutine, vi - men Vilde vil noe annet.... Hun vil i allefall ikke legge seg før klokka er 23.30.... helst ikke før 00.30..... [8|] 
Hun er på sitt mest våkne på kvelden - er urolig og finner liksom ikke helt roen. Hun våkner gjerne når Jonathan er kommet hjem fra barnehagen og vi skal spise middag. Så holder hun det "gående" i timesvis. Hun tuller og vil ikke sove andre steder enn på mammas eller pappas skulder, vil ha mat - men er stappmett og bare gulper det opp igjen, er egentlig stuptrøtt men finner ikke sovero . Gråter en skvett, sover 5 minutter, kaver, gråter litt mer, kaver litt mer osv. [:(] Vi tar likevel kveldsstellet og på henne pysj i 20-tiden, og forsøker gi "siste" måltid i senga rett etter det.... Det er bare det at hun ikke vil sove etter det jeg mener er siste måltidet..... [&:]
Det kommer seg nok om ikke så lenge -  foreløpig er det jo ikke så lett "å skyve på" døgnet hennes....

Jeg har det som deg Nildro. Han er på sitt mest våkne sent på kvelden. Mye skrik også. Roer seg rundt 1-tida...

jeg har startet med det med en gang..Tea louise steller seg sammen med store søster kl 8.og etter det er hun med inn i sengen til store søster og synger for hun.dette er stas for Martine.etter dette ammer jeg og så sovner hun ved halv 10 tiden og da legger jeg hun i voga...fungerer veldig bra her!

I går prøvde vi noe nytt... fikk tips av en venninne om at hun sikkert blir overtrøtt og derfor ikke finner roen - så i går la jeg henne kl. 19.30 etter et bad og mye amming (både før og etter badet)...
Og gjett hva - det funka!!!!!! [:D] [:D] [:D]
Hun sovna som en stein og har sovet hele natten (fått mat ca hver 3 1/2 time selvfølgelig).
Anbefaler å prøve det!!!

Mannen og jeg hadde en super fredagskveld - med to sovende barn og mulighet til å slenge seg på sofaen og se på Nytt på Nytt!!!

Back
Topp