Legger ut denne her også

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Oslo er ikke med på oversikten, ser jeg.. men vi bor i gangavstand (ca. 45 min.) til Nordre Lindeberg åpen gård, mulig vi skal dit i dag:) 

Nei, det var et godt stykke fra Oslo dessverre, selv om de påsto at det var en passende kjøretur å kjøre helt hit. :P

Selv om vi hadde det helt topp i dag, så tror jeg barna har akkurat like stor glede av en vanlig besøksgård / åpen gård. Ekstratingene i dag, med slag av landbruksprodukter osv, var vel helst for oss voksne. Gården vi besøkte hadde en gårdsbarnehage da, så vi fikk med en kjempemorsom lekeplass i samme slengen. 

Sukkertopp skrev:
Nei, det var et godt stykke fra Oslo dessverre, selv om de påsto at det var en passende kjøretur å kjøre helt hit. :P

Selv om vi hadde det helt topp i dag, så tror jeg barna har akkurat like stor glede av en vanlig besøksgård / åpen gård. Ekstratingene i dag, med slag av landbruksprodukter osv, var vel helst for oss voksne. Gården vi besøkte hadde en gårdsbarnehage da, så vi fikk med en kjempemorsom lekeplass i samme slengen. 

Ja, jeg vet vel egentlig ikke hva som er forskjellen. Tror faktisk det er en besøksgård ikke så langt herfra også, men i Akershus (vi bor rett mot grensa til Lørenskog). 
Vi gikk i alle fall til åpen gård i går som planlagt, og Alma viste mye mer interesse denne gangen enn forrige gang, så det var veldig gøy. Hun hadde til og med snakket om den "gravide" grisen hun så da pappaen la henne i går kveld. Vi må dra tilbake snart, grisekullet skulle komme rundt den 3. september:) Det kan bli artig å se. Ellers var det jo sauer, geiter, kyr, kalver, kaniner, høner, haner, gjess, osv., nok av interessante dyr for henne å se på. Og jeg elsker kafeene på sånne steder hvor de selger vafler og kaffe. En fin søndag:)

Ååå, en gravid gris, og snart grisunger. Det hørtes flott ut det. :) Så heldig Alma er som bor i nærheten av en slik gård.

Jeg trodde egentlig at "åpen gård" var omtrent som besøksgård, men det viste seg å være litt forskjellig. Det er bondelaget som arrangerer, og det var bønder fra mange andre gårder der som solgte diverse landbruksprodukter, grillet og stekte sveler på rekke og rad. Hestene som barna fikk ri på osv tror jeg kom fra andre gårder. Jeg hadde sett for meg noe ala besøksgård, og ble litt overrasket da vi ble møtt av 4 stk i refleksvester som dirigerte sikkert flere hundre biler på parkeringen. Med så enorme mengder besøkende så ble det selvsagt mindre tid med dyrene for barna enn på en vanlig besøksgård der det ikke er kø.

Back
Topp