Legger ikke på meg…

2020glede

Flørter med forumet
Assistert-jentene
Noen med flere barn her eller førstegangs for den del som har gått lite opp i vekt til nå? Min forrige graviditet gikk jeg veldig mye opp i vekt, og det ganske tidlig. Men denne gangen har jeg ikke merket noe særlig på vekt ennå, er i uke 16.

Jeg er 12 uker og fortsatt på startvekten. Gikk 1 kg opp for en måned siden og har gått ned igjen det kiloet nå.
Personlig synes jeg ikke det er noe å bekymre seg for. Baby er jo så liten ennå, og vekta vil øke etterhvert :)
Jeg gikk opp 10 og 11 kg med storesøsknene, tror ikke jeg la på meg noe før etter uke 20

Sniker
Jeg går nesten ikke opp i vekt før uke 24, skjedd hvert svangerskap. Ender likevel på tosifra kg opp til slutt :p

Jeg går alltid ned i starten pga kvalme og oppkast.. de sier vel at det er helt vanlig å gå ned i vekt som å gå opp i vekt i første trimester, så tenker det er normalt at man kanskje ikke går opp så mye i starten :) som gråspurv skriver så er jo babyene små enda ❤

Sniker fra februar.
Jeg har gått opp 4(!)kg, er første gangs og 12+2 idag. Men mistenker mye er forrige ukes middag ettersom jeg er så forstoppet, haha. Håper det jevner seg ut og ikke fortsetter å stige. Er ganske ‘normal’ i utgangspunktet:)

Jeg gikk en god del ned da jeg gikk med første. Aner ikke hvor mye jeg veide i utgangspunktet, men gikk ned hvertfall 7-8 kg fra første kontroll til det gikk 3-4 kg opp igjen mot slutten. Jeg var ganske stor før jeg blei gravid, så var egentlig ikke så veldig stressa for det. Lege/jordmor mente det var nok nedgang etterhvert, men jeg gjorde ikke noe spesielt for det, så var vanskelig å snu.

Trur jeg har gått litt ned nå også, men veit ikke utgangspunktet denne gangen heller. Men er til gjengjeld så oppblåst at jeg til tider ser ut som jeg er 6 mnd på vei i uke 13... Blir spennende å se hvordan dette ender.

Trur ihvertfall det har mye å si både hva slags utgangspunkt du har og om formen din holder seg bra sjøl om du går ned/ikke legger på deg

Så lenge utgangspunktet ikke var at du var veldig undervektig så er det ikke så farlig :) Baby får det hen trenger.

Var på startvekt selv da jeg fødte uke 27, først ned noen kilo og så opp igjen.

Noen med flere barn her eller førstegangs for den del som har gått lite opp i vekt til nå? Min forrige graviditet gikk jeg veldig mye opp i vekt, og det ganske tidlig. Men denne gangen har jeg ikke merket noe særlig på vekt ennå, er i uke 16.

Er 3 gangs og er fortsatt 3,5 kilo under startvekt...ikke veldig bekymra da det samme skjedde med første(blir tydeligvis kvalm når eg er gravid med gutter) Den gang var startvekt 43 kilo og eg bekymra meg meir siden eg var veldig tynn i utgangspunktet. Denne gang var startvekt 55.5 kilo:hilarious: 3 kilo meir enn når eg fødte 1 mann!!

Jeg er 15+0, venter mitt tredje barn. Har gått ned 2 kg til nå. Jeg reagerer også på at jeg ikke går opp i vekt. Men jeg er overvektig, mulig jeg er mer bevist på hva jeg spiser.
Med de 2 første barna, gikk eg vell ned ca 1 kg frem til uke 12, og etter det gikk det bare oppover.

Last edited:
Det der er så forskjellig. Jeg har alltid gått opp all vekta mellom uke 5 og 20 og ingen ting etter det frem til fødsel. Var bekymret for det ved første svangerskap men begge barn har vært friske og raske med vanlig fødselsvekt på 3,3 og 3,4. du trenger ikke å være engstelig, for det er jo lenge igjen til fødsel enda og noen går opp 5 kg og noen 35

Gått ned 4 kg. Vet ikke helt hvordan. Fikk litt sjokk da jeg så det. Trodde nesten jeg hadde gått opp mye. Etter alt det usunne hehe:p

Back
Topp