Leggeproblematikken!

Lillevenn2010

Forelsket i forumet
sukk
snuppa har blitt heilt vrang å legge i det siste..
våkner kort tid etter å ha blitt lagt i senga.. bruker laaaang tid på å sovne og på toppen av alt...
så holder hun party på nattestid!!!
GRRRR
blir GAL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

og nei: bruker ikke smukk
dobbelt GRRRRRRRRRRRRRRRR

what to dooo?

kan legge til at ho ikke gråter når hun ligger der våken .. men "okker og akker" seg og turner rundt i senga....

sorry rotete innlegg
måtte bare ut med litt nonverbal frustrasjon

Sånn holdt Emil på ein periode og, trur egentlig ikkje me gjorde nåke spesielt, det gjekk over av seg sjølv. No hender det av og til at han styra voldsomt om natta, men heldigvis sjeldnare enn før. Du får satsa på at det går over[:D][:D]

Hmm... Om hun bare turner og ordner oppi senga så hadde jeg bare latt henne holde på. Det hender seg at snuppa er sånn her også, og da ligger hu sånn til hu sovner selv.
Tror hu skjønner at hu likegodt kan sove når hu ikke får noe oppmerksomhet. Hehe.

Akkurat slik var tulla vår også. Rådet helsesøster gav var å ikke la henne sove etter klokka tre på ettermiddagen, (hvis hun skulle legge seg for kvelden klokka syv.) Det prøvde vi, -og nå sovner hun for natten når vi legger henne klokka syv. Hun er kjempetrøtt i halv seks tida, så av og til er det mye sutring siste timen før leggetid, men det er virkelig verdt det! Vet ikke om du har prøvd det, men det hjalp iallefall oss!
Håper iallefall at du finner ut av det:)

haha.. sånn er det her i huset også.. det går i bølgedaler.. i perioder er hun kjempeflink.. så er det bare styret igjen.. å så er hun flink ogjen.. vi gjør ingenting annet enn som før.. er konsekvente.. det går over etterhvert :)

godt ¨høre andre har det samme problemet.
vi har hatt de samme rutinene i evigheter... og snuppisa legges for kvelden rundt 18-19 tiden ;)
eneste kjipe med turninga i senga er at ho blir liggendes uten dyne.. så må følge med!!

håper det går over snart!

ORIGINAL: Lillevenn2010

godt ¨høre andre har det samme problemet.
vi har hatt de samme rutinene i evigheter... og snuppisa legges for kvelden rundt 18-19 tiden ;)
eneste kjipe med turninga i senga er at ho blir liggendes uten dyne.. så må følge med!!

håper det går over snart!

Kan jo kjøpe sovepose til henne da? Det har vesla mi, for hu blir liggende iskald uten. Skjønner ikke hvorfor de absolutt må sparke av seg dyna [;)]

Det er fullt lov å legge seg før elleve! Jeg vurderer det selv [:D] 

Her styres det enormt mye i søvne! Selv om han ligger på eget rom, hører jeg ham! Plagsomt!
Er inne hos ham flere ganger fordi jeg tror han er våken, men NEI.. så i natt sovna jeg med klærne på for jeg trodde at jeg kom til å gå inn og ut av rommet hans flere ganger.. he he. Håper dette er bare for en kort periode.

Pose er genialt!
Har en liten sprellebaby som IKKE vil ha dyne på så vi kjøpte fin pose så nå kan hun sprelle alt hun vil og fremdeles være god og varm!

ps: har døpt om stellebordet til Sprellebordet!

sukk
våkner kort tid etter å ha blitt lagt i senga.. bruker laaaang tid på å sovne og på toppen av alt...
GRRRR
blir GAL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

what to dooo?

kan legge til at ho ikke gråter når hun ligger der våken .. men "okker og akker" seg og turner rundt i senga....

sorry rotete innlegg

helt samme reglen her, bare at min hylskriker med en gang vi går ut av rommet og skal bare opp!! blir gal snart, no syns eg det har holdt på lenge nok, får jo ikke kveld alene i det hele tatt................bæsj......[:'(] Og hun her er smokke avhengig men det er ikke noen trøst nok så ikke hjelp i den med dette gitt............huff eg er SLITEN med store bokstaver![:'(][:(]

Her er det også ofte mye kaving og sprelling på natta, og hun kan ligge våken et par timer i slengen. Men plutselig ga det seg noen netter, hun våknet for amming, og sovnet igjen. Og så var det på'n igjen med våkenperioder. Noen ganger skyldes kavingen hennes at hun har luft i magen. Så det virker som om det er perioder de skal igjennom. Jeg satser på at hun plutselig sover hele natta av seg selv, hehe. [:D]

ORIGINAL: hb77

Her er det også ofte mye kaving og sprelling på natta, og hun kan ligge våken et par timer i slengen. Men plutselig ga det seg noen netter, hun våknet for amming, og sovnet igjen. Og så var det på'n igjen med våkenperioder. Noen ganger skyldes kavingen hennes at hun har luft i magen. Så det virker som om det er perioder de skal igjennom. Jeg satser på at hun plutselig sover hele natta av seg selv, hehe. [:D]

Satser på at det er en periode ja.. men så slitsomt det skal være [:'(]

ORIGINAL: hb77

Satser på at det er en periode ja.. men så slitsomt det skal være [:'(]

Ja, veldig slitsomt. Har holdt på i flere måneder vi... Kun et par netter innimellom hvor hun har sovna rett etter amming.

sukk
GRRRR

what to dooo?

sorry rotete innlegg

Når jeg leste dette tenkte jeg bare "åååå så heldig dere er da!". Her har vi det nemlig sånn at vi følger samme rutine som vi har hatt siden hun var 2-3 mnd (bading, mat, sove). Ofte går det greit å legge henne, men kort tid etter våkner hun og skriker som om noen prøvde å drepe henne. Så går resten av kvelden med på å løpe inn og ut for å trøste og få henne til å sove igjen. Skrikgriner til hun får så mye slim i halsen at hun ikke får puste ordentlig og tar lang tid å roe henne ned. [:(]

Så om din bare ligger der så er det vel ikke noe problem?
Ser dere inn av og til så går det jo ann å prøve å snu henne når hun har sovet en stund om hun sovner på magen.
Jeg har lagt 2 leker langs siden av sengen hennes som hun kan leke med om hun er våken. Blir fort kjedelig å leke i mørket, men kan holde henne fornøyd nok til hun sovner. De finner hun også gjerne når hun våkner om morgenen.

Vi bruker også sånn pose på vår fordi hun har en utrolig sparke av dynen teknikk. Men de gangene hun har sovnet med dynen av så legger jeg den bare over henne når hun sover. Har hun beina oppå dynen i fotenden sånn at jeg er redd hun skal våkne om jeg prøver å ta den ut så legger jeg bare et babyteppe eller lille dynen fra vuggen over henne.

Håper det snart løser seg for alle her, slitsomt med babyer som ikke vil sove og foreldrene trenger jo de få timene på kvelden til å slappe av litt. [:)]

Back
Topp