Legge tid?

Kristine3

Glad i forumet
Juli13-jentene
Har dere fast leggetid? Vi har prøvd helt fra begynnelsen å legge han mellom åtte ni, ikke alltid det går spørs jo når mat tidene er i løpet av dagen. Kan hende jeg virker litt rar som har gjort dette fra han ble født men jeg er litt opptatt av at han skal sove i sin seng. På nattamminga havner han jo sammen med meg å vi sovner på så er ikke det at han ikke er i nærheten av oss :) men di siste dagene har han hatt litt mer våken tid etter mat, men vi har liksom hengt igjen litt på det at han skal sove m en gang etter mat så i dag tok jeg meg i det at han stakkars lå på dagen lys våken i vogna uten at jeg tok han opp for jeg venta på han skulle sovne. Stakkar han lå alene altså vi satt rett ved han da men hadde han ikke opp. Å når han skulle legge seg i kveld etter mating å skifting var han også lys våken, jeg satte på babycall å gikk ned å ser han på den, der lå han helt alene lys våken igjen :( da begynte jeg tenke stakkars barnet mitt, jeg må jo være slem som ikke tar han opp da når han er våken å snakker å koser med han. Til slutt gikk jeg opp å tok han opp koste litt å snakka litt men nå skulle det jo være natta, er det for tidlig å tenke sånn? Han er 5 uker. Hva tenker dere? Ble jo så lei meg for at jeg ikke hadde tatt han opp i den våken perioden på dagen at jeg begynte å gråte når jeg tenkte over hva jeg ikke hadde gjort :(

❤gutt født 27/6❤

Har dere fast leggetid? Vi har prøvd helt fra begynnelsen å legge han mellom åtte ni, ikke alltid det går spørs jo når mat tidene er i løpet av dagen. Kan hende jeg virker litt rar som har gjort dette fra han ble født men jeg er litt opptatt av at han skal sove i sin seng. På nattamminga havner han jo sammen med meg å vi sovner på så er ikke det at han ikke er i nærheten av oss :) men di siste dagene har han hatt litt mer våken tid etter mat, men vi har liksom hengt igjen litt på det at han skal sove m en gang etter mat så i dag tok jeg meg i det at han stakkars lå på dagen lys våken i vogna uten at jeg tok han opp for jeg venta på han skulle sovne. Stakkar han lå alene altså vi satt rett ved han da men hadde han ikke opp. Å når han skulle legge seg i kveld etter mating å skifting var han også lys våken, jeg satte på babycall å gikk ned å ser han på den, der lå han helt alene lys våken igjen :( da begynte jeg tenke stakkars barnet mitt, jeg må jo være slem som ikke tar han opp da når han er våken å snakker å koser med han. Til slutt gikk jeg opp å tok han opp koste litt å snakka litt men nå skulle det jo være natta, er det for tidlig å tenke sånn? Han er 5 uker. Hva tenker dere? Ble jo så lei meg for at jeg ikke hadde tatt han opp i den våken perioden på dagen at jeg begynte å gråte når jeg tenkte over hva jeg ikke hadde gjort :(

❤gutt født 27/6❤
Min erfaring er at det er lure rutiner på spebarn før de er en tre mnd;)

Fikk ei tulle 4. Juli 2013

Ingen rutiner klare enda. Tar hver kveld som de kommer.
Barn har ikke vondt av å ligge litt for seg selv. Er de missfornøyd med tilværelsen hører du det ;)

Jeg synes nesten du er heldig som har baby som kan ligge litt alene i våken tilstand jeg. Min klarer kanskje 5 min før han hyler og skal opp i armen igjen. Men han er bare 2.5 uke også, så går seg vel til.

Hmmm...har ikke tenkt over leggerutiner jeg... lar ham bare sove i vugga i stua frem til vi selv legger oss...
Er det dumt det kanskje? Burde han sovet i mørket på soverommet i senga si kanskje? Når skal evt dette gjøres for kvelden?
Beveger meg på ukjente farvann her...:p

♥ Mamma til verdens herligste Sondre ♥

Rutiner og rutiner. . Vi legger henne i vugga når hun skal sove fram til rundt 22 tiden +-. Da stelles hun og legges i senga på rommet

Gutt 10 Juli 2007
Jente 16 Nov 2008
Jente 14 Des 2011
Jente 02 juli 2013
♥♥♥♥

Ingen rutiner enda.han er 9 dager og vi er vekkreist.har nesten ikke vært hjemme.hadde vi hatt babycall nå kunne han ha lagt seg i sengen sin her vi er på besøk men siden vi ikke har det så er han med oss til vi skal sove.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Ingen rutiner her heller. Vet ikke hvordan jeg skulle fått det til heller, for det kommer jo an på når han spiser og er våken. Men jeg føler akkurat som deg når han ligger våken alene. Selvom jeg sitter rett ved siden av får jeg nesten dårlig samvittighet for at han ligger der :p Mye rart man skal føle på! hehe. For de sier jo klart ifra hvis de ikke har det greit. Må bare tenke på det :) De har sikkert godt av å ligge litt for seg selv også kanskje, så lenge de ikke klager på det..

Sniker litt.. men dropp rutiner til han er klar for det, blir så mye stress ut av det er hvertfall min erfaring.. han er jo ikke gamle karen og rutinene kommet av seg selv :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Gode rutiner både på mat og soving, men vi har jo to andre små så han gled rett inn i deres rutiner. Foreløpig, hehe ;)

Lillebror 24. juli

Her legger vi Gabriel i sengen sin rett før vi legger oss og helst etter å ha fått et måltid. Da sover han 4-5 timer før han vil ha mer og sover videre, da får jeg en del søvn å :-)

Rutinene vil jeg fortsette med uansett for det er noe jeg ønsker skal sitte fra begynnelsen av, men jeg er ikke hysterisk med det. Men at han skal opp i sin seng før jeg legger meg det er noe han skal, der er det mørkt å jeg vil han skal venne seg til senga si :) blir egentlig lettere for meg å med rutiner :) men jeg syntes synd på han når han var våken hihi, men så ser jeg noen over her syntes jeg var heldig da så da er jeg vel ingen dårlig mor i allefall :)

❤ Gutt født 27 juni ❤

Jeg legger henne som regel mellom 19 og 20 en gang, alt etter hvordan hun spiser og sover om ettermiddagen/tidlig kveld. Det er mest fordi storesøster vil legge seg etter lillesøster, og fordi leggingen tar mellom 1/2 og 4 timer. Hvis leggingen tar mange timer, syns jeg det er bedre å ta det om kvelden i stedet for om natten. Jeg har enda ikke gjort noe for å få henne til å ligge i sprinkelsengen, det ender bare med gråting uansett om jeg legger henne våken eller sovende i egen seng. Så det ender alltid med at hun sover sammen med meg, men så er det jo ganske koselig og lettvint under nattammingen.

Hvis hun hadde kunnet ligge i sengen uten å skrike, hadde jeg ikke tatt henne opp. Det høres utrolig kjekt ut!

Nei jeg kommer nok til å fortsette som før. Sove hos meg gjør han innimellom på natta når der er mat å da sovner vi som regel litt å det ender med noen timer i senga vår :) bare kos det men vil ikke han skal ha det som vane å være m meg i senga om jeg får til å ha han i egen :)

❤gutt født 27/6❤

Vi har ingen fast leggetid enda, men det blir ofte til at han blir lagt i sengen sin i 23 tiden. Han våkner ofte og skal ha mat rundt da, så da er det stell og pysj, amming og så i seng. Han har sovet i egen seng fra dag én, men han sover sjelden mer enn 2 timer i strekk. Nå er han bare knappe to uker gammel da. Det går vel seg litt til etter hvert (håper jeg) ;)

----------------------------
Fødte en gutt 20. juli ❤

Ja han her har begynt å sove lenger nå men han får mme i tilegg til pupp å etter som jeg ikke er noe flink med den amminga jeg blir ikke klok på det skulle ønske det gikk perfekt men det gjør det ikke. Men godt med litt mer soving om natta, hadde bare JEG hatt vett til å legge meg før hadde det funket fint fint ;)

❤ Gutt født 27 juni ❤

Back
Topp