Legge seg ned

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Når er det vanlig at babyene legger seg med hodet ned og blir der? Er det tidligere hos andregangs? Har hørt at hodet fester seg tidligere hos andregangs, men det er vel bare de som har født før?

Synes snuppa her ofte ligger på samme måte: hodet ned ryggen på venstre side og bena på høyre (sparker opp mot høyre ribben). Hun snur seg ennå andre veier også, men er mest slik...

Sent from my iPhone using BV Forum

Her ligger jenta mi langt nede i bekkenet allerede. Fikk ikke gjennomført oul i uke 18 fordi hun lå så langt nede, lå også godt nede i uke 20, og på jm kontroll i uke 23 sa hun at lille jenta fester seg om ikke så lenge da hodet hennes er så langt nede at det nesten var litt skummelt. Mener at det sies hodet fester seg tidligere hos førstegangs og gjerne rett før fødsel med andregangs. I hvert fall det som står i alle disse bøkene.

Her ligger jenta mi langt nede i bekkenet allerede. Fikk ikke gjennomført oul i uke 18 fordi hun lå så langt nede, lå også godt nede i uke 20, og på jm kontroll i uke 23 sa hun at lille jenta fester seg om ikke så lenge da hodet hennes er så langt nede at det nesten var litt skummelt. Mener at det sies hodet fester seg tidligere hos førstegangs og gjerne rett før fødsel med andregangs. I hvert fall det som står i alle disse bøkene.

Ja stemmer det var sånn det var :p husker det var forskjell hvertfall

Jeg vet ikke hva som er vanlig men hodet til poden var godt festet i uke 34, og uken etter kom han.

Vesla ligger nå med hodet ned på hver kontroll, men fortsatt er magen høyt oppe.

Her ligger hu med rompa ned.. merker tydelige spark på tarmene :P

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Sist gang var hodet festa flere uker før fødsel.Håper det fester seg en stund før denne gang også,meeen

Snuppa mi liker seg klart best på høyre side, og sparker ned mot venstre hofte. Jordmor var enig med meg at det var sånn hun lå, jeg kan kjenne at magen er mye hardere på høyre siden :) men hun har hodet opp og hun ligger ganske høyt på meg enda. Er 25 uker i dag.

Sent from my iPad using BV Forum

Aner ikke. Med første festet hun seg etter uke 30 et sted. Nå er han over alt :p

Hvis jeg ikke husker helt feil, blir du henvist til ekstra ul i uke 36 hvis barnet ikke har lagt seg ned. Jeg ble det med begge mine.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg blir fremdeles sparka på blæra, så her er hodet opp. Storesøster la hodet ned en gang over 30 uker, husker ikke når... :)

En liten gutt ventes, 12.02.13 :)

Jeg blir fremdeles sparka på blæra, så her er hodet opp. Storesøster la hodet ned en gang over 30 uker, husker ikke når... :)

En liten gutt ventes, 12.02.13 :)

Samme her,men plutselig er sparkene oppover.Hatt to så kraftige spark at jeg følte h*n kom ut gjennom "veggen" hehe:-)

Men er det slik at hodet alltid fester seg på flergangsfødende? Mulig jeg spør dumt nå, altså ;)

Nei, er ikkje slik at hovudet alltid festar seg. Nokon gonga rekk den ikkje det, og andre gongar skjer det berre ikkje. Men det er dei flinke til å følga opp, slik at dersom hovudet ikkje festar seg blir det tett oppfølging med ultralyd osv pga navlestrengen.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Nei, er ikkje slik at hovudet alltid festar seg. Nokon gonga rekk den ikkje det, og andre gongar skjer det berre ikkje. Men det er dei flinke til å følga opp, slik at dersom hovudet ikkje festar seg blir det tett oppfølging med ultralyd osv pga navlestrengen.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Vet du hva som er årsaken til forskjell mellom førstegangs og flergangsfødende når det gjelder dette?

…skjønner ikke hvordan dere kjenner hvordan babyen ligger. Den eneste måten jeg vet noe om hvordan jenta mi ligger, er ut i fra hvilken retning sparkene hennes går. Ellers så har jeg ikke peiling. Prøver å kjenne etter på magen, men blir ikke noe klokere :-P

Sniker

Til meg så festa ikke førstemann seg før i slutten av fødselen, like før pressriene, han lå langt nede med hodet fom uke 24 ca, men festa seg aldri (han var bare 34cm rundt hodet da han ble født, i uke 38, så mye pga det).. Jeg fikk ingen ekstra oppfølging pga det..

Haro gså hørt at hos andregangsfødende så festerr de seg ikke bestandig, pga større plass nede i bekkenet pga at de har født før

Sniker

Til meg så festa ikke førstemann seg før i slutten av fødselen, like før pressriene, han lå langt nede med hodet fom uke 24 ca, men festa seg aldri (han var bare 34cm rundt hodet da han ble født, i uke 38, så mye pga det).. Jeg fikk ingen ekstra oppfølging pga det..

Haro gså hørt at hos andregangsfødende så festerr de seg ikke bestandig, pga større plass nede i bekkenet pga at de har født før
Ok. Da kan jeg regne meg som førstegangsfødende jeg da

Lille-snuppa mi er litt over alt. Plutselig sparker hun meg inn i ribbeina (Føles ut som hun er på tur inn i puppene mine...) Så kan hun sparke i blæra, så jeg er nær å tisse meg ut. Kaller henne for lille propell. Hehe!

Datteren min festet seg 1.5 mnd før hun kom til verden ❤️ Og får en lykke, da hun festet seg stivet hun på en måte av bekkenet og jeg kunne bevege meg igjen ;)
Kjenner små'n i magen ofte ligger nede men han sparker oftest ut til sidene.
Vet noen opplever at de fester seg tidligere mens andre opplever at de ikke fester seg i det hele tatt :p uavhengig om det er første,andre,tredje osv.
Så dette blir spennende ;)

❤ Jente juli 10 og venter en liten gutt 15. Februar ❤️

Back
Topp