Legge rutine

frkMina

Forumet er livet
Mailykke <3
VIP
❤Januarlykke 2022❤
Nå tenkte vi at det er på høy tid og få innført en legge rutine på lillemann siden han endelig har begynt og sove 5-7 timer på natten før det er mat tid igjen :) Men jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det med bading, siden dem ikke skal bades hver dag :/ Vi har måttet starte med å bade han annen hver dag siden han gulper masse og svetter masse... Men vil han skjønne at bading den ene kvelden og så bare vasking med våt klut på stellebordet den andre kvelden betyr at det snart er leggetid? Eller kan vi badet han hver kveld? :)

Tenkte og gjøre sånn at vi starter med badingen kl 21, så tørke og smøre etter det, så mating, og så kosing før det er i seng kl 22 :)

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Jeg driver med det samme om dagen! Bader, spiser, koser, seng:) men hvis han er veldig tørr så er det jo dumt å bade han hver dag kanskje! Hva bruker du i vannet, hva med bare olje?

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi bader hver kveld :)Eller nesten hvertfall. Er ikke alltid vi får tid eller er hjemme.. sånn jeg har fått til kveldsrutiner med alle 3, bare ikke å bruke såpe i vannet hver dag, men litt olje :) jeg husker jeg også lurte fælt på det med førstemann " hva om vi er på besøk, og han ikke får badet sitt, sovner han da?" Men det har gått helt fint :) etter noen dager så er det automatisk natta for lille på ca samme tid uansett, er min erfaring hvertfall:)

Vi badet hver kveld med nr1 da vi begynte med leggerutiner:-) Kan jo bare bruke olje, eller ingenting i vannet?:-) vi badet, ga mat, og sang/leste bok når vi innførte rutinen:-)

Jeg driver med det samme om dagen! Bader, spiser, koser, seng:) men hvis han er veldig tørr så er det jo dumt å bade han hver dag kanskje! Hva bruker du i vannet, hva med bare olje?

Nei tørr er han ikke :) Har bare lagt inn en smørerutine etter bad pga han elsker å bli smørt :) I badevannet så har jeg alltid brukt ett par dråper med baby olje og bitte litt babysåpe :)

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Prøver å bade han hvertfall annenhver dag, og han elsker det :) jeg har bare olje i vannet også bruker jeg dr.greve sin shampoo i håret og på magen og under armene hans (tar først i håret og vasker det også "restene" på magen osv ) :) det var det de viste oss på sykehuset :) og den shampooen lukter så godt ^^
Hvis vi bader ca 20.00 er han ordentlig mett og kan legges for natta 21.30/22.00 :) kveldsammingen tar tid :p men nå er han alltid vært lett å legge for kvelden da :) verre om dagen :p

Prøver å bade han hvertfall annenhver dag, og han elsker det :) jeg har bare olje i vannet også bruker jeg dr.greve sin shampoo i håret og på magen og under armene hans (tar først i håret og vasker det også "restene" på magen osv ) :) det var det de viste oss på sykehuset :) og den shampooen lukter så godt ^^
Hvis vi bader ca 20.00 er han ordentlig mett og kan legges for natta 21.30/22.00 :) kveldsammingen tar tid :p men nå er han alltid vært lett å legge for kvelden da :) verre om dagen :p

Er nesten akkurat sånn jeg hadde tenkt å gjøre det også :) Bortsett fra at jeg har flaskebaby, så er tar ikke matingen så veldig lang tid :P Badet han litt før kl 21 ikveld, og 21:35 kunne vi legge han i sengen, for da la han seg te å sove når han skulle rape :P

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Er nesten akkurat sånn jeg hadde tenkt å gjøre det også :) Bortsett fra at jeg har flaskebaby, så er tar ikke matingen så veldig lang tid :P Badet han litt før kl 21 ikveld, og 21:35 kunne vi legge han i sengen, for da la han seg te å sove når han skulle rape :P

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Det er vel det jeg ser på som største fordelen med flaske, det tar ikke så lang tid :p men syns og tror bading kan være en fin handling å allerede nå gjøre til legging for da vil jeg tro barnet lærer at etter det er det mat og kvelden, så henger det kanskje igjen senere og når de blir større og "vanskeligere" å legge :)

Det er vel det jeg ser på som største fordelen med flaske, det tar ikke så lang tid :p men syns og tror bading kan være en fin handling å allerede nå gjøre til legging for da vil jeg tro barnet lærer at etter det er det mat og kvelden, så henger det kanskje igjen senere og når de blir større og "vanskeligere" å legge :)

Heheh, ja er veldig greit med flaskebaby, for da kan jo pappa'n fore litt også :) Heheh :)
Ja funka utrolig greit igår :D Han sovna jo ikke med en gang han ble lagt i senga da, men sovna rundt 23-23:30, og da sov han helt te 04:15 idag selv om siste måltid igår var 21:30 :) Så skal helt klart gjøre det sånn hver kveld :D

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Eneste leggerutine vi har, er at jeg ammer og går å legger meg mens ma'en sitter med henne til hun vil ha mat igjen. Da bytter han bleie og tar på henne pysjen før vi alle tre legger oss for kvelden

Her spiser hun seg opp for natten fra ca 17.00-21.00, med litt pauser selvsagt.. Når hun endelig sovner legger vi henne i babynesten på sofaen, så bærer vi hele babynesten opp i senga hennes når vi legger oss. Da sover hun gjerne til 04.00:-)

Vi bader så og si nesten hver kveld med olje, hun blir så gulpete i løpet av en dag at det gjør godt å bli skikkelig rein :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vi bader så og si nesten hver kveld med olje, hun blir så gulpete i løpet av en dag at det gjør godt å bli skikkelig rein :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Kjenner igjen det der :P Vi badet kun 2 ganger i uken de første ukene, men når han startet å gulpe så mye så måtte vi gå over te annen hver dag :P Men nå så blir det hver kveld gitt :)

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Her bader hun alt for sjeldent :p Utgangspunktet en gang i uka, men nå er det vel snart 2 uker siden.. Men vasker henne med klut hver dag da. :)

Her ammes det, så opp og skifte bleie og til pysj, amme litt til, kose, amme, amme (veldig urolig på kvelden) også sovner hun etter mye kos, gråt og amming rundt 23 på sofaen. Bærer henne opp når jeg legger meg og hun sover til 4-5 :)

Back
Topp