Legge på seg av medisiner?

LeneB

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
Marsboere 2020
vet noen om kan legge på seg mye av hormonmedisiner? hørte om dette...men altså vil heller ha baby i magen enn en slank kropp :) men kjekt å vite slik at jeg kan hvertfall passe på litt

Tror det er viktig å fokusere på kostholdet og mosjonere litt når man bruker slike medikamenter (også ellers)
Du kan jo se litt i felleskatalogen, der står det bivirkninger slik at man er obs på hva man skal passe på :) økt appetitt bl.a

Oki... Jupp man burde vel det... Men mosjon er ikke høy prio i det siste... Ja får nesten gjøre det :) men takk for tipset :)

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Nei, vektøkning er ingen vanlig bivirkning av disse medisinene. Sunt og variert kosthold er uansett bra for fertiliteten og evnt svangerskap, så det er lurt i alle tilfelle! :-)

Nei, vektøkning er ingen vanlig bivirkning av disse medisinene. Sunt og variert kosthold er uansett bra for fertiliteten og evnt svangerskap, så det er lurt i alle tilfelle! :-)
Takk det var godt å høre!! Vil ikke påstå jeg er usunn, men man kan vel alltid være litt sunnere :)

Jeg gikk i hvert fall ikke opp ett gram av medisinene, så det er slett ikke nødvendig å gå opp. Man kan selvsagt samle noe vann i perioder underveis, men dette er midlertidig og noe som forsvinner raskt. Forhåpentligvis SKAL du gå opp etter hvert ;). Lykke til videre!

Jeg gikk i hvert fall ikke opp ett gram av medisinene, så det er slett ikke nødvendig å gå opp. Man kan selvsagt samle noe vann i perioder underveis, men dette er midlertidig og noe som forsvinner raskt. Forhåpentligvis SKAL du gå opp etter hvert ;). Lykke til videre!
så utrolig godt å høre! Hehe ja forhåpentligvis går jeg opp pga svangerskap ;) noe er mitt største ønske i livet!

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har vel godt opp et par kg men jeg gikk på hormoner, men er nok mer min egen skyld, for har hatt dårlig matlyst, og har måtte lirke med mye rart for at jeg i det hele tatt har fått i meg noe. For sprayen tulla til blodsukkeret mitt og jeg ble så dårlig hvis jeg ikke spiste noe, og da det fristet med croessang og ikke brødskiver så ble det, det. Så nå sattser jeg på at de 2 kg går ned igjen :)

Varierende. Jeg gikk opp når jeg var i ferskforsøk, men ned i fryseforsøket. Er forskjellige hormoner, så kan jo hende man reagerer forskjellig på de?

Jeg har desverre gått opp i vekt både ved fersk og fryse forsøk. Har hatt en sundt koshold og vært aktiv. Jeg reagerer veldig på hormonene :(

Fikk beskjed om at det var lett å legge på seg når en holdt på med ivf.. og jeh har hvertfall ikke godt ned :/

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Varierende. Jeg gikk opp når jeg var i ferskforsøk, men ned i fryseforsøket. Er forskjellige hormoner, så kan jo hende man reagerer forskjellig på de?
oki...hmmm da så...heller håpe det sitter på første forsøk da så man slipper å legge på seg for mye hehe...nei heller litt for mye på seg og få en sunn og flott spire i magen :)

Jeg har desverre gått opp i vekt både ved fersk og fryse forsøk. Har hatt en sundt koshold og vært aktiv. Jeg reagerer veldig på hormonene :(
oki tydeligvis veeeldig forskjell fra person til person da...

Blir litt oppblaast kanskje.. La paa meg, men tror ikke det var bare hormonene..Ble jo mindre aktiv mens forsoekene sto paa (fikk ikke lov aa loepe blant annet), samt jeg fikk p-piller, som gjorde at det ble litt vektoekning..Men ikke mye altsaa,.Noen kilo kanskje

Jeg har lagt på meg under forsøkene.. Men under svangerskapene har jeg kun lagt på meg 3-5kg..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Oki men ser at det er veldig forskjellig fra person til person :) da får man satse på at jeg ikke legger på meg foooor mye :)

Jeg gikk opp ca 7kg fra sprøytestart til positiv test:/ om det er kun hormoner eller en lett blanding d vet jeg ikke. Men så mange kg på kun 2-3 uker kan ikke komme kun av for mye mat:/

Vår etterlengta skatt ventes 17mai<3

Jeg har bare gått på spray i 2 uker, og lagt på meg 2 kg men vet ikke om det er pga medisinen. Jeg spiser egentlig ikke noe mer men blir fort uvell hvis det går for lenge mellom hvert måltid.
Vet ikke hvordan det blir når jeg begynner på sprøytene :P

Back
Topp