Legge inn dren..

Lykkelig eple

Glad i forumet
Lillegutt har hatt litt vondt i det ene øret sitt en måneds tid, da han har dratt seg i øret og vært litt i ulag mtp ørene og tenner. På barsel slo ikke hørseltest ut, det gjorde den ikke på hørselsentralen når han var 3uker heller, da ble det prøvd me vanlig hørseltest og elektroder ingenting slo ut, vi fikk så ny time nå i slutten av oktober men mtp at det virker som han har hatt vondt etc(som nevt ovenfor) ringte jeg og fikk time tidligere, vi fikk komme inn og det var fortsatt veske i ørene, så ny kontroll igjen om en 6ukers tid (noe legen ville ha pga at det var mulig det hadde vært en betennelse mente han når lillegutt hadde feber for en stund tilbake.(tror det va tenner da det er komt 6tenner siden 26.august)) Men nå blir det altså ny vurdering og er det likt som nå vil det bli vurdert operasjon og legge inn dren. Noen som har erfaring med dette? 
Han reagerer litt bedre på lyd på det aktuelle øret enn tidligere, men sover ikke stort på nettene, har en mistanke om det kan være trykk i ørene som plager ham. Men mtp språklig og om han har smerter er det jo bra for han at dette blir gjort, men kjenner det skremmer meg med narkose og den pakken der...

Selv er pappaen et ørebarn, itillegg til onkelen på farsiden så mye mulig det er noe arvelig ikke vet jeg, blir bare litt skremt av tanken, og håper noen vil dele erfaringer med meg?!

(beklager litt rotet innlegg )
 
Dette er en frustrasjon jeg kan kjenne meg igjen i. Gutten min er ikke et ørebarn, men har hatt andre problemer. Vært mye syk. Men saken er den at han har vært et par ganger i narkose. Så det har jeg i alle fall erfaring fra. Det var ikke noe kjekt, men det gikk bra. Den ene gangen fikk jeg være med til han sovnet. Det var tøft. Var så tungt å se at di skulle være "slemme" med gutten min. Den andre gangen måtte jeg gå fra han utenfor, forskjellig praksis på sykehus. Det var også tøft. Så uansett hva du må være med på så vil det nok oppleves dlm fælt. Men du får komme inn på oppvåkningen å vær der for gutten din når han våkner og det var godt. Begge gangene har vi blitt tatt godt i mot av helsepersonellet. Så alt i alt har det vært gode opplevelser (på den måten det går). Håper du får noe ut av min erfaring. Ville si det slik som det var for meg. Men ikke mist motet for det går godt :)
 
Har ingen råd.. Vil bare ønske lykke til!
 
Jeg har ingen erfaring med dren, men jeg har hatt jenta mi under narkose. Jeg fikk ikke være med inn mens de gav narkosen siden hun var så liten at hun ikke reagerte på fremmede mennesker. Jeg regner med at du får være med siden han sikkert et tryggest med deg nå. Og som lilleprinsen sier så har jeg også kun "gode" erfaringer. Og helsepersonellet er så snille når det gjelder babyer. De var veldig klare på at hun ikke skulle ha noe vondt.
 
Tusen takk for svar- nå har vi fått vite at han skal i narkose men for å få sjekke ørene skikkelig da han virker som å ha smerter på venstre øre så legen får ikke sjekket ordntlig på på kontrollen. De vil da legge inn dren om de ser d er nødvendig.
Gruer meg, men vet jo at det kommer til og gå bra..
 
Back
Topp