Legge en toåring.

Virrehøna

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Januar 2017
Jeg har vist gjort noe dumt i jula. Han har fått være litt lenger oppe, og det merkes på leggingen. Den har gått fra helt problemfri til 2-3 timer hyling fordi han ikke får stå opp igjen (sånn som svigermor lot han gjøre på julaften...)

Jeg har alltid vært bestemt på at når det er natt, så er vi på soverommet. Når jeg tar han ut av senga, så er alt fryd og gammen igjen med en gang. Han vil ikke ha vann eller annen drikke. Legger jeg han i senga igjen blir han illsint og det er på med sinna gråten igjen. Vil jo ikke ha nå skrikekur, så hva i svarte gjør jeg nå???? Hjelper ikke å sitte på rommet heller, like sint da...

Prøvd belønningssystem evn?

Ellers har jeg vel ikke gode forslag utover å være veldig rutinefaste en periode der dere forteller han hva som skal skje når... typ: nå er det kveldsmat og etterpå skal vi bade osv osv.. og gi han en tid å forholde seg til (selv om de ikke kan klokka) "Nå er det 5 minutter til du skal opp... nå rydder vi lekene for vi skal opp om 2 minutter.. så telle ned de siste og opp"... tannpuss og seng.. forberede på å lese 1-2 bok og så natta.. :joyful:

Jeg er jo ikke fan av skrikekurer så hadde nok ikke klart å gjennomføre det jeg da :(

Vær konsekvent så går det nok over, men du eller faren må nok være på rommet med ham til han har skjønt at det er tilbake til de gamle rutinene.

Vi hadde en ett to og treåring som måtte ha oss på sengekanten for å sove, og det er kun nå når hun er 4 at det holder at vi er i rommet ved siden av.

Han skriker jo fordi han er sint, ikke utrygg, så her må en bare være bestemt. Hva har vært rutine før? Sitter dere inne med han? I så fall bør du si at det er natt, han skal sove, og ferdig med det. Så får han sitte og skrike i senga mens du er der, tenker jeg.

Back
Topp