legevakta suger!!!!!

tippetue

Forumet er livet
som jeg skrev tidligere i dag så er jentungen syk, hun hoster og hoster...å nå når hun la seg har hun hostet så hu har kastet opp flere ganger,
ringt til legevakta å får bare beskjed om at de ikke kan gjøre noe!!! vi har prøvd alt som er å jeg er redd det kan være kikhoste.

får man tilfelle noe mot det???

nei de gadd ikke se på henne en gang[:@]hu sitter her nå med en is da, for å prøve om det funker( hu er jo overlykkelig for å få is nå..hihi) nei legevakta er faen ikke for de syke virker det som!!!![:@][:@][:@][:@]

Uff da,det er ikke noe ålreit!Men så rart at de ikke ville gjøre noe på legevakta da,for jeg så i nyhetene på nyåret at det er kikhoste-epidemi her i landet!![8|][&:] Men jeg vet ikke hva man evt.får mot kikhoste.Må nok bare fortsette å mase på legene tror jeg.Lykke til,håper dere får hjelp![:)]

visst hun har kikhoste skal du se det godt, og høre det, du kan se det ved at hun drar inn magemusklene rett under ribbeina...også tar hun i når hun hoster, drar hosten frem på en måte...hmm akuratt som når man prøver å spy, men ikke får det til...hper du forsto det, visst hun har det blir hun muligens lagt inn på sykehuset, får iallefall medesin så hun får åpnet bronkiene.. håper du forsto det...

du kan lufte godt hos henne, ta heller på henne mer klær så hun ikke fryser, kald luft virker som ofte effektivt...ligge med hode høyt....drikke vann.... visst du er mer bekymra ringer du bare legevakta til de tar deg inn, de har ikke lov å nekte deg å komme, visst du er bekymra....

håper hun blir bedre, hu har ikke feber eller noe men hu blir jo helt svett å varm av å hoste så mye.....

jentungen er straks 4år, hun tar ikke i når hun hoster men hoster konstant, men er bare sånn tør hoste,hun er jo helt rød i fjest nå å sier hun må spy hele tiden....nei dette liker jeg ikke!!!
hu er jo ellers i topp form, så ikke så lett å si heller...... 

ORIGINAL: craaazymama22

ORIGINAL: tippetue

jentungen er straks 4år, hun tar ikke i når hun hoster men hoster konstant, men er bare sånn tør hoste,hun er jo helt rød i fjest nå å sier hun må spy hele tiden....nei dette liker jeg ikke!!!
hu er jo ellers i topp form, så ikke så lett å si heller...... 
nå bare skriver jeg det jeg fikk vite fra min lege altså. og det er at når de er vaksinert så kan de få den milde typen kikhoste siden de er vaksinert(ho er vaksinert?) den er ikke farlig da.. men reis til legen i morra så får du kasnkje efedrin... for meg så høres det ut som ho har en del slim og efedrin er slimoppløsende... hjalp veeeldig på gutten min... som sagt over her så skriver jeg bare det min lege har sagt[:)]
ja vi får se utover kvelden.....håper det gir seg fort...takker for svar

joda senere i gaar maate vi dra paa legevakta, for hu bare kastet opp naar hun hostet. der fikk vi cosylan, saa vi alle har faat sove i natt.....men de ville ikke si noe om hva det var med henne da, et virus sa han bare......[&:]

ORIGINAL: craaazymama22

ett virus??? jaja. alt er jo bare ett virus for legene[:@] tok de crp og sånn da?? godt dere kom dere på legevakta da uansett og bra at dere har fått sove litt i natt[:)]

nei de tok ikke noen prover, bare lyttet og saann, selvsag hostet hun nesten ikke naar vi var der, typisk!!!
men vi har faat sove litt vaffal....

saa haaper jeg det gir seg....for er syk selv saa ikke moro nei..

ja trodde og de maatte det,menmne, hu virker litt bedre i dag, ikke hostet saa...men hu er slapp da, pga,cosylanen...

[:)]

Back
Topp