Legevakt vs fastlege

lillevirre

Betatt av forumet
Hvor dårlig er barna deres før dere tenker legevakt fremfor å vente til legen åpner dagen etter? Ift snørr og slim i nese og hals og feber..

Feber over 40 grader. Hvis jeg ikke får kontakt med barner. Hvis det er så mye slim at de har problemer med å puste. Hvis jeg var usikker eller bekymret og utrygg vilkr jeg ringt og snakket med noen.

Skal vere litt ekstra ille... Ni var veldig forkjøla, og eg vurderte legevakta fleire kvelder på rad :P men så kom han seg alltid dagen etterpå, og eg googla at litt kald luft hjelpte, samtid som eg tok enda ei bok under sengabeina :)

Det kommer egentlig litt an på hvilken dag det er også. Fredag og lørdag har jeg lavere terskel for å ringe legevakt uansett hvilken barn det er.
Ellers så følger jeg egentlig magefølelsen, kjenner jeg at jeg ikke kommer til å klare å slappe av så tar jeg heller en tlf til legevakten enn å gå hele natten å bekymre meg.

Jeg bruker å være så rask til å dra til legen med barna. Var der i går,:men e har blitt mye værre så tenkte å ringe igjen i.morgen. Er bare redd fire om jeg burde dratt i natt om det er mye slim og lite søvn.. Men så er jeg jo alene og må da ta med storesøster også som har lungebetennelse :p Er jeg redd så drar vi såklart, men nå sover hun i.vogna og har sovet lengre enn hun har gjort på fler uker på kvelden. Puster bedre enn istad også, så triller vogna inn på soverommet jeg:/ håper ikke jeg gjør feil ved å ikke ta en legesjekk :/

Jeg bruker å være så rask til å dra til legen med barna. Var der i går,:men e har blitt mye værre så tenkte å ringe igjen i.morgen. Er bare redd fire om jeg burde dratt i natt om det er mye slim og lite søvn.. Men så er jeg jo alene og må da ta med storesøster også som har lungebetennelse :p Er jeg redd så drar vi såklart, men nå sover hun i.vogna og har sovet lengre enn hun har gjort på fler uker på kvelden. Puster bedre enn istad også, så triller vogna inn på soverommet jeg:/ håper ikke jeg gjør feil ved å ikke ta en legesjekk :/
Det går nok kjempefint :)

kva sa legen når du var der i går? Det er ganske vanleg at dei blir meir slimete på kvelden, fordi dei ligger så lenge på ryggen og slikt.. Er veldig ubehagelig åhøyre på :( Har du sjekka korleis halsgropa er? Ni var tett, og eg såg at det trekte seg inn der i halsgropa, og såg at det trakk seg inn med ribbeina. Men leste at dersom det var inntrekking i det punktet litt opp, men mellom ribbeina sleit dei slik med pusten at lege burde kontaktast! :)

kva sa legen når du var der i går? Det er ganske vanleg at dei blir meir slimete på kvelden, fordi dei ligger så lenge på ryggen og slikt.. Er veldig ubehagelig åhøyre på :( Har du sjekka korleis halsgropa er? Ni var tett, og eg såg at det trekte seg inn der i halsgropa, og såg at det trakk seg inn med ribbeina. Men leste at dersom det var inntrekking i det punktet litt opp, men mellom ribbeina sleit dei slik med pusten at lege burde kontaktast! :)
Under dobbelthaka tenker du?
Får følge med på brystet, ja.. Er veldig ubehagelig og vil gjerne hoste for henne:p
Hun hadde crp på 29 og fikk medisiner mot øyekatarr. Storesøster fikk mot lungebetennelse og regner med at e er smittet av m.. Han da vi skulle ta kontakt for ny sjekk om noen dager om det ikke ble bedre med feber. Evnt værre..

Under dobbelthaka tenker du?
Får følge med på brystet, ja.. Er veldig ubehagelig og vil gjerne hoste for henne:p
Hun hadde crp på 29 og fikk medisiner mot øyekatarr. Storesøster fikk mot lungebetennelse og regner med at e er smittet av m.. Han da vi skulle ta kontakt for ny sjekk om noen dager om det ikke ble bedre med feber. Evnt værre..
Du veit.. den gropa der brystkassa begynner. Dersom du ser at det blir hule der, så er det eit tegn på at dei sliter med pusten. Men ikkje kritisk :) det er hjelpemuskler som hjelper til med pusten når kroppen må jobbe litt meir. Det er midt mellom ribbeina det er kritisk, dersom det huler inn.. :) og skulle du merka at ho sliter veldig, så gå bort til vinduet og opne det... :) ikkje så ho fryser, men så ho får puste litt kjøligere luft, gjerne mens du holder ho så hodet godt heva :)

God bedring, og hald oss oppdaterte :)

Nå har vi vært hos legen. Han gav henne flutide inhalasjon (astmamedisin) og antibiotika. Tok rsvirusprøve av henne også. Håper hun blir fort bra nå.

Snur sikkert fort når hun har fått antibiotoka. God bedring. :)

Takktakk ;)

God bedring :) Krysser fingre for at det går fort :)

Back
Topp