legetime

Sanoja

Betatt av forumet
må man ha med urinprøve ved første legetime? dere som har vært, hva gjorde dere?

Jeg hadde ikke med det første gangene jeg var.. Har vært to ganger..
Første gangen så ordnet jeg det der.. Fordi jeg var så usikker på om det var sant :P
Men andre gangen så tok de ikke noe prøve.. Men da hadde jeg med meg urinprøve i tilfelle.. Fordi jeg hater å ta urinprøve der:P Så du kan jo ta med, og bare kaste den etterpå om det ikke blir tatt noe prøve :) Det kommer jeg til å gjøre når jeg skal til legen nå :)

Det er vanlig å ta med seg urinprøve, når man skal på kontroll. Men dette er nok ikke så viktig helt i begynnelsen.

Det de bruker det til er å måle om det er proteiner i urinen og om det dermed kan være tegn til svangerskapsforgiftning.

Lykke til! De vil fortelle hva du skal huske på til neste gang, så det er ikke noe å tenke på egentlig ;-)

Kan du ikke bare spørre når du bestiller time? Og hvis du har bestilt time, så er det jo bare å ringe og høre:) Blir nok en stund til første kontroll her. Men sist gang måtte jeg egentlig ha med på første kontroll. Det hadde jeg ikke, så jeg fikk bare med meg et glass og beskjed om å komme innom en av de nærmeste dagene med det. Videre skulle jeg ha med meg prøve på hver kontroll.

Back
Topp