Legetime

wishingstar

Forelsket i forumet
Da var jeg på min første kontroll hos legen i dag... Men hun tok ikke hcg måling (noe jeg til å ennå ikke har gjort!) Jeg spurte henne om det var vanlig men fikk beskjed om at på vanlig kontroll tok man ikke slik test. Er jo hele tida bekymra for at noe er galt siden jeg aldri har vært gravid før og siden vi har slitt slik, og er ikke hcg en med på å sjekke at alt er ok? Men så har jeg jo vært inne til UL da jeg var 7 uker påvei, og det var jo et bankende hjerte der da! [:D]

Ellers tok de masse prøver, men legen spurte meg nesten ikke om noe. Var lengre inne til blodprøvetaking og veiing enn hos legen! Noen med erfaringer??? Trodde legen skulle spørre mye og informere om kosthold +++

Eg vart heller ikkje testa for hcg i dag. Eg fekk henvisning til ultralyd og fysioterapaut, sjekket vekt, blodtrykk, tok blodprøver, sjekket urinen og fekk helsekortet og fekk eit par brosjyrer. 

Min time i går var heller ikke spesiell inngående. Var hos legen i utgangspunktet får å få bekreftet at jeg er gravid, samt usikkerhet rundt hvor langt jeg er kommet i svangerskapet. I tillegg til det dere selv beskriver, fikk jeg en henvisning til en internettside mtp kosthold; www.matportalen.no og fikk også en liten bok om svangerskapet.

Jeg fikk en henvisning til ultralyd og var hos jordmor i dag[:D] Å se det lille hjerte slå var stort, uansett hva andre måtte mene om tidspunktet for ultralyd. Uansett fikk jeg med sikkerhet slått fast hvor langt jeg var kommet i svangerskapet, eller det vil si...

Har noen av dere opplevd at det har kommet en ny "skive" legene må forholde seg til ifht utregning av terminen? Ultralyden og den gamle skiven er enige om at jeg er kommet 6 uker og 5 dager ut i svangerskapet, men ved hjelp av den nye skiven regnet jordmoren ut at jeg er 7 uker og 4 dager på vei. Er dette mulig, mtp siste menstruasjon m.m.????

Back
Topp