Legetime

rosarose

Gift med forumet
Skal på andre kontroll 1 mars hos lege. Noen som veit om han kommer til å sjekke hjertelyden? Og er det gjennom lege du får time hos jordmor? Og er det vanlig å ha ein gynokologisk undersøkelse? Hm... Masse spørsmål!

Når jeg var hos legen på første kontroll fikk jeg ikke høre hjertelyd, men vet at det er forskjellig.. så det kan godt være du gjør det (håper det[:)]).. Legen min tok gynekologisk undersøkelse også, men dette er å forskjellig praksis...
Han henviste meg og til jordmor... ikke så mye som skjedde på undersøkelsen, ellers var det noen blodprøver, måling av blodtrykk og utfylling av noen papirer...

Lykke til[:D]

(huff.. beklager.. ser nå at det er andre kontroll du skal på..hehe.. har bare vært hos jordmor, etter første sjekk hos lege, så vet ikke å han gjør da)

du får høre hjertelyd, blodprøver, og evnt vekt og de flaue greiene, husk det er ingen grunn til at du skal spre beina!!!

Halloen....
Legen min har Ikkje tatt GU på meg, Men fikk utvendig ultralyd der.
Hjerteslagene fikk vi først høre på ultralyden som var litt før første time hos jordmora.
Men vi har I ettertid hørt hjerteslagene hos både jordmor og legen også...... [:D]

Jeg måtte ringe selv og bestille time hos jordmor,fikk en brosjyre/timekort av legen m/tlf.nr til de nærmeste helsestasjonene så var det bare å ringe til den jeg ville gå til og si hvilken uke jeg var i,og fikk time 3 uker etter.Neste kontroll hos legen er allerede satt opp av legen.Dette er iallefall praksis her hvor jeg bor...[:)]

Legen min sendte meg videre til Jordmor, de har kontor i samme etasje. Nå går jeg til lege og jordmor annen hver mnd. Hos legen OG jordmor får jeg høre hjertelyden hver gang, dette for å sjekke at alt er som det skal være. MEN jeg har aldri vært til GU siden jeg ble gravid.
Ellers er det sjekk av blodtrykk,vekt, blodprosent og urinsukker som skal sjekkes HVER GANG!
Forskjellen på jormora og legen er at hos legen gjør han det nødvendigste som skal sjekkes, skriver videre sykemelding pga av bekkenløsning også er timen over.
Hos jordmor har du bedre tid, og kan spørre om ALT rundt svangerskapet.
Lykke til

du får nok høre hjertelyden, gled deg[:)]

Back
Topp