Legetime

Asutori

Betatt av forumet
Hva skal en egentlig kunne forvente av en legetime?

Hadde kontroll hos legen i dag. Etter dei vanlige undersøkelsene ble jeg nærmest kastet ut igjen. Måtte selv stoppe henne for å spørre om noe (våknet natt til mandag av menssmerter i siden som kom i rier og holdt på i 45 min) Ble avfeid med at dette er normalt, og helt i orden så lenge jeg ikke får blødninger. Har jo kjent godt med spark etterpå, så har ikke vært altfor bekymra, men tenkte det kanskje burde noteres ned?

Ellers prøvde jeg å få sykemelding. Jeg jobber som servitør, og etter 1-2 timer på jobb begynner jeg å merke bekken- og/eller ryggsmerter. Er det travelt er jeg eneste servitør på jobb, og har ikke mulighet til å roe ned. Kommer hjem som ett vrak, og kjenner det ofte dagen etterpå også. Hadde håpt å få 50-70% sykemelding, så jeg kan ta en dag eller to i uka, men legen min har en "du klarer i hvert fall det"-holdning, og ga meg 20% i to uker. Klarte å presse det opp til 30%.

Er dette normalt for en legekontroll? Jeg er jo ikke syk, bare gravid, men føler jeg ikkje blir tatt på alvor. Hvordan opplever dere andre legekontrollene?

Jeg møter mye forståelse av min lege. Han er travel, men tar seg likevel tid til høre på det jeg har å si.

Hadde legen min vært sånn hadde jeg prøvd å bytte lege eller gå til kontroll hos jordmor i steden. Er ikke bra å ikke bli tatt på alvor!