Legetime

kailin

Glad i forumet
Når bestiller man legetime første gsng? Fastlegen min er helt fulle lister til februar, og jeg nekter å gå til jordmoren her som er her lokalt.. hun er grusom! Vet fastlegen elsker gravide så passer jo fint for meg da :) hehe
 
Når bestiller man legetime første gsng? Fastlegen min er helt fulle lister til februar, og jeg nekter å gå til jordmoren her som er her lokalt.. hun er grusom! Vet fastlegen elsker gravide så passer jo fint for meg da :) hehe
Jeg har fått beskjed om å komme til legen i uke 10.. er så lenge til!! Så jeg skal faktisk både til jordmor og til legen i uke 10 :) og hsr bestilt tidlig ultralyd rett før jul (uke7), da jeg vil vær sikker på at ting er bra der inne før jeg forteller familien til jul :)
 
Legen min ønsket meg ikke inn i d hele tatt, så fikk beskjed om å ta kontakt med jordmor. Var der i går og fikk time når jeg er 10+5:)
 
Okei :) ja da bestilte jeg time hos fastlegen, men hadde ikke ledig før i sluttten av januar!!!! :( sååå lenge til!! Håper jeg kan jobbe fortsatt så lenge..
 
Jeg fikk beskjed fra legekontoret at første svangerskapskontroll var i uke 12-16... Men jeg ser at på helsedirektoratet sine sider (pluss flere andre sider) står det at første kontroll er i uke 8-12.
 
Har allerede hatt time hos legen og skal dit igjen på fredag. Tok blodprøve for å måle hcg før helgen og skal ta blodprøve i morgen. Får ekstra oppfølging pga morkakeløsning i første svangerskap. Har en veldig snill lege :)
 
MissC: Fikk beskjed fra venninna mi som jobber på legekontor at mange blodprøver ikke kan tas før etter uke 12. Dette fikk jeg også bekreftet av fastlegen min. Man kan gjerne komme inn før,men da blir det mer snakking og slikt,slik jeg forsto det:)
 
Åh, det var godt å høre, da jeg er i uke 11/12 når jeg skal :) men jeg har et yrke som er utfordrende ifht svangerskap, så burde være der før å snakket med legen.. jaja.. håper det gårbra:)
 
MissC: Fikk beskjed fra venninna mi som jobber på legekontor at mange blodprøver ikke kan tas før etter uke 12. Dette fikk jeg også bekreftet av fastlegen min. Man kan gjerne komme inn før,men da blir det mer snakking og slikt,slik jeg forsto det:)
Ok. Ja, jeg aner jo ikke aldri vært med på det før.
 
Siden legen ikke ville ha meg inn før uke 12-16, så ringte jeg helsestasjonen jeg. De sier du kan komme fra uke 8-12, så jeg skal dit den 22. og siden det er første gang for meg, så fikk jeg en dobbeltime.
 
Back
Topp