Legetime

Lykkeønske

Forelsket i forumet
Hei! Når bestilte/bestiller dere første legetime? Skal ha ekstra oppfølging pga problem i tidligere svangerskap, og lege, jordmor og overlege har sagt de vil kontaktes så fort som mulig.

Jeg hadde første legetime da jeg var 12 uker på vei sist gang, så det blir vel ca det samme denne gangen. Tenker jeg bestiller i morgen, så er det unnagjort. :)

Jeg har fått time 7juli, så da er jeg 6+2. Jeg ringte legen med en eneste gang omtrent :)

Ringte med en gang jeg fikk positiv test, fordi jeg har høyt blodtrykk og måtte endre medisin. Så legen ville ha meg inn i morgen formiddag! Må sikkert ha litt ekstra oppfølging pga blodtrykket :-)

Jeg kontakter jordmor her i slutten av juli tenker jeg. Men blir ultralyd om 1-2 uker for å bekrefte antall fostre (hormonstimulering).

Må følges nøye opp pga kronisk sykdom, samt sv.skap forgiftning i forige svangerskap, som startet med tegn allerede i uke 9. Men føler ikke det er noe poeng i å styre med det før jeg er 8-9 uker på vei ihvertfall :-)

Jeg har mistet før og fått beskjed om å ringe så snart jeg fikk positiv test.
Har fått time i midten av juli og er da 7,5 uke.
merker jeg er veldi spent
Veldig ømme pupper i går, men ikke i dag. Det skal ikke mer til at jeg blir nervøs...

Ringte i dag, så ho skulle sende rekvisisjon på tidlig ultralyd, men skal ikke til legen før i august.
Egentlig greit så ikke kollegaer blir så nysgjerrige før ferien!
Men skulle gjerne fått bekrefta at det er liv der så fort som mulig, så håper ultralyden ikke blir utsatt for lenge pga ferie!
Hvor tidlig kan man ta ultralyd egentlig?

Ringte i dag, så ho skulle sende rekvisisjon på tidlig ultralyd, men skal ikke til legen før i august.
Egentlig greit så ikke kollegaer blir så nysgjerrige før ferien!
Men skulle gjerne fått bekrefta at det er liv der så fort som mulig, så håper ultralyden ikke blir utsatt for lenge pga ferie!
Hvor tidlig kan man ta ultralyd egentlig?
Man kan ta UL i uke 6. Da kan man se hjerte som slår. Før det, er det sannsynlig at man bare ser et hulrom evt med en prikk i uansett. Ikke så mye vits i det

Fikk ikke legetime før 18.august.. da er jeg 12 uker! Er 4+3 i dag, så syns det er veldig lenge å vente. Men antar jeg ikke er alene om å være utålmodig.. hehe :)

Kremt.... og der hadde jeg bestilt time hos jordmor og! Sist i juli! Litt mindre ventetid, og vil tro hun tar seg bedre tid til meg enn en lege vil gjøre :)

Fått legetime 16. Juli, da er jeg 7+4.
Ikke så lenge til egentlig, men føler tiden går sååå sakte.. :shy:

Fått legitime 7juli jeg, da er jeg 6+2 og i 7 svangerskapsuke. Kunne sikkert ha fått den senere, så får se hva legen sier når jeg kommer ditt til han.

Back
Topp