Legetime

Mammaen til Linde

Glad i forumet
Har alle vært hoslege ifm graviditeten enda? Jeg har ikke ringt henne engang, men kanskje jeg burde det?

jeg skal på onsdag, greit å få sendt inn blodprøver og slikt med en gang ( er rhesus negativ) og få graviditeten bekreftet.

Skal til legen i uke 10

Jeg tenkte å få time når jeg nerma meg 12 uker.. Men jeg er også resus minus. Burde jeg ordna med det før da kansje??

jeg ringte idag og fikk time neste uke 

Her er det vanlig med første legetime mellom uke 6 og 8, så jeg fikk time i beg av september. Er da 7+6.

Skal på tidlig UL (privat) dagen før, og kontakter min JM etter legetimen, tenkte jeg.

Hvis jeg blir syk/kvalm før legetimen bruker jeg egenmeldinger!

Jeg var hos legen i dag for noe annet, men nevnte da at jeg er gravid. Jeg fikk også spurt om han kunne henvise meg til UL, men han trodde jeg ikke fikk før jeg er mellom 10-12 uker på vei. Litt vel lenge til synes jeg... men men. Får vente på brevet fra sykehuset først og se når jeg får time. Ellers skal jeg ikke til legen pga. svangerskapet før i uke 12. 

Er under oppfølging p.g.a. ekstrem svangerskapskvalme, men kommer ikke til å ha den første timen før i uke 10 der jeg vil få helsekort og ta prøver osv =)

Har verken vært der eller ringt ennå!

skilpadda* skrev:
Har verken vært der eller ringt ennå!

Ikke jeg heller! Ringer om noen uker...

Skal på mandag, er da i min 7 uke:-)

jeg venter også et par uker før jeg ringer, er jo ennå ikke 4 uker på vei jeg

Jeg har ikke vært og har heller ikk ringt... Ting tar tid ;-)
Men hvis det er uke 12 ca, så er det jo 6 uker igjen her...

jeg var på legekontoret denne uken for å få ta en test der, bare for å få det bekreftet, så da satt de meg opp på en time, er ca 10 uker på vei når jeg skal dit.. Men skal på tidelig ultralyd når jeg er ca 8 uker..

Tenkte jeg skulle ringe en av dagene og få en tid rundt om uke 8..og jm rundt om uke 11/12..ellers skal jeg til ul på fre(Uke 7) og i uke 9, og i uke 11, og i uke 15.

Har time den 30. Skulle egentlig for noe annet, men nå tar jeg graviditeten i tillegg

Tar det når det nærmer seg uke 12. Da får legen (eller jordmora) tid å henvise til ordinær ul. Så lenge det ikke er noe spesielt som gjør at du bør ha tettere oppfølging er det vel ikke noe stress med å komme seg til legen.

Nei, har ikke vært der - men skal til første kontroll i uke 8, om to uker.
Jeg har imidlertid vært i dialog med fastlegen på telefon idag, da jeg fikk innvilget tidlig UL.

Back
Topp