Legetime?

LilleSpira

Glad i forumet
Har dere vert til legen etter at dere fant ut dere var gravid?

Man må jo begynne med lege og jordmor etterhvert, men hvordan gjorde dere det første timen?
Skal man bestille time bare for å fortelle, høre hva som skjer videre?

hehe, jeg husker ikke hvordan dette ble gjort sist jeg var gravid[8D][:)]

Det samme lurer jeg på! 1. gang her, så er egentlig helt blank =P

Jeg ringte legen dagen etter pos test og fikk komme samme dag[:)]
Ho tok en gtest hun også og jeg fikk ny time til å ta blodprøver når jeg kommer hjem fra ferie[:)]

Hei :)
Legen vil gjerne at man tar en test hos dem etter man har fått + hjemme. Hvertfall der hvor jeg har bodd :)
Når jeg hadde tatt den testen så fikk jeg beskjed om å ringte tilbake i uke 9-10 å bestille første legekontroll. :)
Du kan jo ringe å si at du har fått positiv test hjemme, og om de evt vil bekrefte det nede på legekontoret? :D

Sist jeg var gravid dro jeg til legekontoret og tok en graviditetstest, for å være 100 % sikker.
Etterpå fikk jeg time til jordmor, så var aldri til lege [:)]
Jeg fikk første time til jordmor da jeg var 12 uker på vei.

Denne gangen skal jeg vente litt, å ringe å bestille time til jordmor når de 12 ukene nærmer seg [:)]

Jeg skal på første time nest uke, 11. august. Skal tidlig pga at jeg skal på ferie i 2 uker, og da ville de ha meg inn før slik at de fikk sendt henvisning på ordinaær UL tidlig. Gleder meg [:D] Har ny lege, og hun har faktisk satt av dobbel time til svangerskapskontroller [:D] Noe annet enn min forrige lege, der var det fort inn og ut igjen.
Regner med jeg ringer jordmor etter 12 uker.

Jeg skal ikke til legen før jeg er ca 10 uker på vei. Men hvis man har lyst til å få oppfølging av jordmor, kan man få det da? Eller er det kun ved spesielle forhold? Må man ringe selv? Hvor ringer man? Jeg har litt lyst til å bli fulgt opp av jordmor i stedet for lege... føler liksom det er tryggere og at jeg kan få bedre svar på spm underveis.

ORIGINAL: Tigerinne

Jeg skal ikke til legen før jeg er ca 10 uker på vei. Men hvis man har lyst til å få oppfølging av jordmor, kan man få det da? Eller er det kun ved spesielle forhold? Må man ringe selv? Hvor ringer man? Jeg har litt lyst til å bli fulgt opp av jordmor i stedet for lege... føler liksom det er tryggere og at jeg kan få bedre svar på spm underveis.

Er sikkert forskjellig fra legekontor til legekontor, men jeg tok vertfall g-test på labben sist sv.skap og da fikk jeg jordmor time etterpå [:)] Man kan vel også bare ringe til legekontoret og si at man vil ha time.
Her er det mest normalt at vi er til jordmor, er en liten plass så har bare en, men alle får til henne om man vil [:)]

Du må ringe jordmor selv. Slik er det i allefall her. Nummer står gjerne på kommunens hjemmesider på nett.
Jeg vil og gå til jordmor, var veldig fornøyd med det i mitt forrige svangerskap. Da gikk jeg til lege i starten, og så vekslet jeg på jordmor og lege etterpå. Fungerte bra [:D]

Og om jordmor holder til på legekontoret, er det bare å ringe dit så blir du satt over til jordmor [:)]

Jeg skal til legen i morra[:)] Er 5 uker på vei[:)] var innom der i dag i lunsjpausa og da ville de jeg skulle får time fort...de ville ta en test og i og med det var første gangen så syns de det var greit jeg slapp å vente veldig lenge....i tillegg er jeg gastic bypass operert (overvektsoperert) så det blir litt ekstra styr[:)]

Back
Topp