Legetime

ORIGINAL: cao

Når kommer dere til å ringe legen for legetime?

Jeg har allerede vært hos legen jeg. På tirsdag. Også skal jeg igjen på tirsdag som kommer :)

Men det er fordi jeg har folatmangel da, så måtte sjekke at alt var i orden nå... Og det var det! :) Så jeg får mest sannsynlig ikke baby med ryggmargsbrokk pga folatmangel iallfall... :)

På tirsdag nå, sa legen at han skal sjekke underlivet og puppene? Vet noen av dere om det er normal prosedyre? Synes det hørtes litt merkelig ut..

Vet noen tar underlivsundersøkelse hvis det er lenge siden eller noe, men å undersøke puppene har ikke hørt om før ang graviditet.
Men det er kanskje forskjell til lege til lege...

ORIGINAL: cao

Vet noen tar underlivsundersøkelse hvis det er lenge siden eller noe, men å undersøke puppene har ikke hørt om før ang graviditet.
Men det er kanskje forskjell til lege til lege...

Okei. Godt å vite at det er vanlig med underlivsundersøkelse.
Han har ikke spurt meg når jeg sjekka sist men.

Han er litt smårar og surrete han legen min.. gruer meg litt til tirsdag kjenner jeg :p

Det er ikke vits i å dra til legen før uke 12 tror jeg det var. Er ikke noe som skjer på de kontrollene før det[:)]

Har ikke vært hos legen enda, men får tidlig UL i juli engang, og første legetimen 2 august siden legen min skal på ferie [:D]

Men jeg har en god følelse denne gangen ! Håper den stemmer !

Det er ikke direkte vanlig med underlivsundersøkelse eller puppesjekk nei. Det er ingenting i de nasjonale retningslinjene som tilsier det, men noen leger gjør det.

Normalt har man første kontroll mellom uke 8  og 12.
Jeg ringte på mandag og bestilte time, skal dit 21.7, da er jeg 9 uker på vei. Litt tidlig synes jeg, menmen.
Har vært i kontakt med jordmor også, der vil jeg få time til kontroll i uke 17, svarte hun.
Ordinær UL regner jeg med rundt den tiden, det er jo somregel mellom uke 17 og 19.

Jeg forventer at legen regner meg til å være kommet  en uke lenger enn jeg er, fordi jeg har 5 ukers syklus, og leger liker å regne etter standard 28 dager... derved anser hun meg sikkert til å være 10 uker når jeg kommer, og UL bestilles antakelig til det jeg mener er mellom uke 16 og 18, så hva som kommer først av UL og jm avhenger av hvor tidlig jeg får UL, og hvorvidt legen hører på min forklaring om 35 dagers syklus...

Jeg har fått time på tidlig ultralyd, men jeg tror fastlegen min har ferie nå...
Prøver å ringe dem på mandag, og hvis de har ferie, så ringer jeg dem etter det og får time uti juli/august en gang [:)]
Får vel kontakte jordmor også etterhvert...

Back
Topp