Legetime pga få symptomer?

Lilutta

Gift med forumet
Oktoberlykke2020❤
Hei. Jeg begynner å bli bekymra for om det faktisk er liv i magen min :sorry: Jeg er i så god form at jeg syns det er skummelt. Er 5+5 i dag og merker ingenting bortsett fra ømme pupper. I forrige svangerskap hadde jeg allerede begynt å bli kvalm og var uggen hele dagen. Sikkert derfor jeg tenker at noe er galt når jeg ikke har det sånn nå.. Kan jeg bestille legetime? Eller virker det «hysterisk» så tidlig? Og hva kan legen gjøre? Bare ta blodprøver og sjekke etter stigning av HCG?

Greier ikke å slå meg til ro meg dette :smiley-ashamed005

Hei. Jeg begynner å bli bekymra for om det faktisk er liv i magen min :sorry: Jeg er i så god form at jeg syns det er skummelt. Er 5+5 i dag og merker ingenting bortsett fra ømme pupper. I forrige svangerskap hadde jeg allerede begynt å bli kvalm og var uggen hele dagen. Sikkert derfor jeg tenker at noe er galt når jeg ikke har det sånn nå.. Kan jeg bestille legetime? Eller virker det «hysterisk» så tidlig? Og hva kan legen gjøre? Bare ta blodprøver og sjekke etter stigning av HCG?

Greier ikke å slå meg til ro meg dette :smiley-ashamed005
Det er ikke sjeldent at første og andre svangerskap er ulike når det gjelder symptomer. Legen kan ta blodprøver og sjekke stigning. Du må naturlig nok la det gå litt tid mellom prøvene, så det tar noen dager å få svar. Om det å få vite at det er en stigning, vil få deg til å slappe mer av i flere uker framover, så er det kanskje verdt å kanskje bli oppfattet som hysterisk? Noen leger har mer forståelse for sånt enn andre. Om det ser ut til at alt er som det skal eller det ser ut til å gå gale veien, så kan de ikke gjøre annet enn å observere prosessen dessverre.

Jeg hadde ingen symptomer sist gang jeg gikk gravid. følte meg aldri gravid og greide ikke å tro på det. Bestilte meg time til privat ultralyd i uke 8 og fikk se det med egne øyne :) Senere bestilte vi privat ultralyd i uke 14 da jeg enda ikke hadde symptomer og var redd for ma.
Men alt sto bra til med den lille :)

Noen er rett og slett heldige og slipper plagsomme symptomer, men jeg skjønner veldig godt og husker selv hvor frustrerende det var og ikke ha noen tegn. Anbefaler derfor å bestille time til privat ultralyd.

Jeg hadde ingen symptomer sist gang jeg gikk gravid. følte meg aldri gravid og greide ikke å tro på det. Bestilte meg time til privat ultralyd i uke 8 og fikk se det med egne øyne :) Senere bestilte vi privat ultralyd i uke 14 da jeg enda ikke hadde symptomer og var redd for ma.
Men alt sto bra til med den lille :)

Noen er rett og slett heldige og slipper plagsomme symptomer, men jeg skjønner veldig godt og husker selv hvor frustrerende det var og ikke ha noen tegn. Anbefaler derfor å bestille time til privat ultralyd.

Takk for svar! Det føles for godt til å være sant at jeg skal slippe plager OG at alt står bra til inni magen liksom :joyful: Har bestilt tul i uke 12, men det er jo uendelig lenge til. Og det er så dyrt så jeg har ikke råd til mer enn én :(

I mine to forrige svangerskap så hadde jeg ingen symptomer tidlig i svangerskapene. Skjønner veldig godt at tankene er der, men prøv heller å nyt den tiden du ikke har symptomer også. Det er jo like normalt som å ha symptomer. Og alle svangerskap er ulike. ;)

I mine to forrige svangerskap så hadde jeg ingen symptomer tidlig i svangerskapene. Skjønner veldig godt at tankene er der, men prøv heller å nyt den tiden du ikke har symptomer også. Det er jo like normalt som å ha symptomer. Og alle svangerskap er ulike. ;)

Jeg prøver absolutt å nyte det! Plutselig kan plagene komme, og det har jeg jo god erfaring med.. Sist gang spydde jeg sikkert 10 ganger om dagen fra uke 7-21 :wacky: Men uansett hvor grusomt det er, så er det noe beroligende med de tydelige tegnene også :shy:

Jeg prøver absolutt å nyte det! Plutselig kan plagene komme, og det har jeg jo god erfaring med.. Sist gang spydde jeg sikkert 10 ganger om dagen fra uke 7-21 :wacky: Men uansett hvor grusomt det er, så er det noe beroligende med de tydelige tegnene også :shy:
Ja vi er litt rare sånn :p men du skal se at det går fint ;)

Jeg var på precast til idol på søndag (kom ikke videre hehe). Jeg barn sååå stressa. Jeg stressa så utrolig mye, og pga dette er jeg nå redd for å miste. Jeg sende melding til fastlegen på helsenorge, og jeg har fått time til ultralyd i morgen. Jeg sendte melding igår :)

Jeg har også vært veldig beskymret pga ikke symptomer, og tok blodprøve på mandag og idag, for å se om det er stigning. Er kjempe nervøs på resultatet, og håper alt er som det skal. De to siste dagene har jeg vært veldig uggen i kroppen. Så håper alt er som det skal.

Jeg har også få symptomer. Da jeg gikk med storesøster spydde jeg hele tiden i ca 3 mnd. Nå har jeg bare de giga-muggene og er stuptrøtt. Ingenting kvalme.

Back
Topp